19. - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marleen Tensen - WaarBenJij.nu 19. - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marleen Tensen - WaarBenJij.nu

19.

Door: Marleen Tensen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

06 Mei 2012 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hoihoi!

Vandaag schrijf ik een keer niet vanuit Dunedin, maar op weg terug van Christchurch. Van t weekend hadden we hier namelijk een volleybal toernooi. Afgelopen vrijdagmiddag vertrokken we in de minivan met zn allen naar Chch, een 5 uur durende reis. 's Avonds aangekomen bij t motel, en na met z'n allen nog even gekletst te hebben naar bed, om de volgende dag 4 wedstrijden te spelen. Een paar meiden konden niet komen, en uiteindelijk waren we hier dus met 12 meiden en de 2 coaches/trainers. We hebben alle wedstrijden best lekker gespeeld, en de eerste 2 gewonnen, weet helaas de uitslagen niet meer. Na 2 wedstrijden zouden we een derde spelen, maar het andere team was te moe na hun 2 wedstrijden, dus die hebben onze wedstrijd afgezegd. Jammer, maar helaas. Toen 's avonds dus de derde wedstrijd van de dag. Dat was een lastigere tegenstander. Leuke wedstrijd maar helaas verloren. Toen we daarvan terugkwamen was iedereen wel moe, dus lekker relaxen en naar bed. Vanochtend om 8.30 de deur uit zodat we onze 4e wedstrijd om 9.30 konden beginnen. We hadden weer een goede tegenstander, maar waren erg aan elkaar gewaagd. Eerste set gewonnen, 2e en 3e verloren, 4e gewonnen, en daarna in de 5e set gingen we heel erg gelijk op. Maar helaas, uiteindelijk die set met 25-21 verloren, dus een 3-2 verlies. (Ja, we speelden de 5e set 25 ptn. en zouden ook sowieso 5 sets spelen, ongeacht de score.) Maar was een erg leuke wedstrijd. En het team waar we tegen speelden was vorig jaar 6e geworden bij de nationals, dus goede prestatie. Ons eigen team was trouwens 8e geworden bij de nationals vorig jaar, maar uit dat team zijn er nog maar 3 over, en de rest is allemaal nieuw. En nu dus gezellig met iedereen terug in de van..
Dit is trouwens ons 2e toernooi, een paar weken geleden hadden we nl. een toernooi in Timaru, zo'n 2.5 uur van Dunedin vandaan. We vertrokken toen zaterdagochtend vroeg met 9 meiden, om daar 2 wedstrijden te spelen. Dit weekend hebben we beter gespeeld dan toen, maar toen was alsnog ook leuk (: En allebei de wedstrijden net aan met 3-2 gewonnen.

Verder heb ik ook een maand geleden 2 weken schoolvakantie gehad. De eerste week draaide een beetje om Laura, die die week terug naar huis is gegaan. Ze had op goede vrijdag een afscheidsfeestje, en dat was erg leuk. Met mn gastgezin hebben we met eerste en tweede paasdag uitjes gedaan. Eentje naar de Moeraki boulders, waar ik al twee keer geweest was, maar t was heel mooi weer, en we zijn ook naar een aantal mooie stranden daar in de buurt gegaan, dus was een geslaagde dag. Tweede paasdag zijn we naar het peninsula gegaan, en daar naar stranden geweest. We hebben ook veel pinguins en zeehonden gezien, dus dat was gaaf.
Verder lekker een aantal relaxdagen thuis gehad, veel afgesproken, en 2 feestjes gehad. En toen was de vakantie alweer voorbij, en begon op school de 2e periode.

De dinsdag na de vakantie gingen we uiteten en daarna nog even uit met het volleybalteam, voor teambuilding. Was erg gezellig, en ook een goede manier om iedereen beter te leren kennen.
De volgende dag was ANZAC day, een nationale vrije dag. Het is herdenkingsdag voor Australische en NZse soldaten die hebben gevochten/zijn gestorven in de eerste wereldoorlog. Ze vochten mee met de Britten, en hebben superveel soldaten verloren. Die ochtend was ik dus om 6.00 de deur uit, om naar de herdenkingsdienst te gaan. Was best indrukwekkend, en goed om gegaan te zijn, maar was wel supermoe voor de rest van de dag.

Verder ben ik veel aan t sporten. Heb vorige week vrijdag mn eerste basketball wedstrijd gespeeld. Ons team heeft dik verloren, maar het was een eerste wedstrijd voor iedereen, dus we hadden niet anders verwacht.. Ik vond bball op school altijd een nogal stomme sport, vond er niks aan, maar ik vind t nu echt superleuk, had ik nooit verwacht, maar ben echt blij dat ik ermee begonnen ben.
Ook eerste hockeywedstrijd gehad. Ook die verloren, maar ook die erg leuk!
Heb nu door het toernooi helaas de 2e bball wedstrijd gemist, maar we hebben m gewonnen dus das mooi. Ook de eerste netball wedstrijd gemist gister, dus dat is jammer, en volgend weekend gaan we iets doen met t gastgezin (t is een verassing, dus ik heb geen idee wat..) dus dan mis ik ook de tweede netball game.
Ben wel dus echt superdruk met sporten, en vooral maandag is altijd erg veel. Ik heb dan namelijk bball practice meteen na school, daarna een hockeywedstrijd en meteen daarna moet ik me haasten naar volleyball om een wedstrijd te spelen. Oh, en had ik al verteld dat hockeypractice op donderdagochtend, voor school begint, is? Ik sta dus elke do.ochtend om 7.30 op t veld.

Ook ga ik hier af en toe naar gigs toe met afwisselend/combinerend mn gastbroer, gastvader, gastzus en/of met een vriend van school van vorig jaar. Dat is ook altijd leuk om te doen. En vorige week zaterdag ben ik met mn gastmoeder, beide gastzussen en Amelie naar een concert van Annah Mac geweest, een NZse zangeres. Zoek dr maar op op youtube. Was een goed concert en een leuke avond (:

De winter is hier trouwens echt begonnen nu. Tot vorige week hadden we echt supermooi weer. We hebben de herfst gewoon overgeslagen, en hadden temperaturen tussen 18 en 23 graden. Veel zon, en korte broeken en tshirt weer. En toen opeens, van de ene op de andere dag sloeg het weer om en was het winter. Als we geluk hebben is het zo een 12 graden, maar meestal is t onder de 10, en we hebben een paar dagen rond het vriespunt gehad. En toen ik afgelopen do.ochtend op weg naar hockey was, was het zelfs -4 graden! Zomer helaas over.. Ik heb trouwens gehoord dat we hier de beste/langste zomer in 40 jaar hebben gehad.. Heb dus niks te klagen..

Voor mij is het aftellen nu ook echt wel begonnen hoor. Heb nog maar 11 weken te gaan voor ik weer naar huis kom! Oh, en ik heb me ingeschreven voor een studie! Uiteindelijk is het toch psychologie geworden, met als top3 universiteitskeuze Utrecht – VU – Leiden. Hoop maar dat ik ingeloot word, maar dat hoor ik pas in juli.

Volgens mij zijn jullie nu allemaal weer helemaal op de hoogte van alles.
Tot de volgende keer!
Xx. Marleen

  • 06 Mei 2012 - 10:42

    Jeroen:

    Sportief type ben je toch ook hoor!..Als je maar niet met zo'n ''bruin vrouwelijk kickboks figuur'' terug komt ....je kent de foto's vast wel ;-).....En met 11 weken winter voor de boeg is het idd tijd om terug te keren naar zomers NL! Veel plezier de komende tijd...geniet er nog maar ff van.

  • 06 Mei 2012 - 17:36

    Joke De V.:

    Even een korte reactie, omdat we zelf op fietsvakantie zijn (de eerste helft van de pelgrimsthema naar Santiago), maar ik kan het toch niet laten: grappig dat Utrecht je eerste keus is geworden (heb ik ook heel lang gestudeerd). Leuke stad. Envoor jou al heel snel de tijd van afscheisfeestjes etc. Maar begin daar niet te snel mee. Blijf genieten en dan opeens is het zover. Liefs weer en wij zullen
    morgen in de kathedraal van Chartres een kaarsje voor je branden.

  • 08 Mei 2012 - 10:51

    Wilma M.:

    Hoi Marleen,
    Eindelijk weer eens een antwoord van mij. Maar ik lees wel steeds met plezier je verslagen! Vooral als ik lees over plaatsen waar wij ook geweest zijn... dan heb ik wel veel zin om nog eens terug te gaan naar NZ. Vooral ook toen ik online het fotoboek van Aline had gezien, wat hebben jullie het leuk gehad,hè?
    Nu nog 11 weken veel sporten zeker? Ga je dat hier straks ook doen, of hou je het dan bij volleyballen?
    Leuk dat je als studie voor psychologie hebt gekozen. Heb je je voorkeurssteden op basis van beste universiteit/ studie gekozen of omdat de stad je leuk lijkt?
    Hé Marleen, nog héél veel plezier daar down under. Geniet maar van elke seconde, dan kun je nog heeeeel lang nagenieten wanneer je weer thuis bent!
    groetjes,
    Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

High school jaar NZ

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2012

20. - Laatste blog!

02 Juni 2012

-

06 Mei 2012

19.

30 Maart 2012

18.

16 Februari 2012

17.
Marleen

Hoi Iedereen! Zoals jullie waarschijnlijk al weten, ga ik komend jaar (2011-2012) een High School jaar volgen in Nieuw-Zeeland. In deze weblog zal ik proberen op een voor jullie boeiende manier mijn belevenissen down under te beschrijven. Ik hoop dat jullie het leuk vinden! Groetjes, Marleen

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 45728

Voorgaande reizen:

26 Juli 2011 - 24 Juli 2012

High school jaar NZ

Landen bezocht: