16. - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marleen Tensen - WaarBenJij.nu 16. - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marleen Tensen - WaarBenJij.nu

16.

Door: Marleen Tensen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

11 December 2011 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hoihoi!

Terwijl bij jullie de kerstvakantie nog niet begonnen is, en het weer steeds slechter wordt, heb ik ondertussen al mn zomervakantie met temperaturen tussen de 25 en 30 graden (af en toe ook wel kouder maarja..) Nu ik dit schrijf besef ik dat ik pas een week vakantie hebt, het voelt als veel langer!
En het is raar hoor, zomer in december. Heb absoluut geen kerst gevoel, het is voor mij gewoon juli. En afgelopen weken heb ik wel eens af en toe aan Sinterklaas gedacht, maar 5 december ben ik eigenlijk gewoon helemaal vergeten. Vandaag in de supermarkt op de internationale afdeling zag ik wel kruidnoten, maar helaas is dat zo duur dat ik t dan toch niet de moeite waard vind om t te kopen. Vorige week zondag was er een ‘santa parade’, en die was echt niet de moeite waard eigenlijk.. er kwamen allemaal karren langsrijden, en er had er wel 1 met kerst te maken, nl. de allerlaatste, daar zat een kerstman op. De rest was allemaal heel mooi versierd in prinsessenthema’s enz.

Zondag was ook de dag dat ik van gastgezin veranderd ben. En ik ben er heel blij mee! T is echt heel gezellig in dit gastgezin, t zijn hele aardige relaxte mensen, en heb t echt naar mn zin hier. We kunnen t goed met elkaar vinden, en er zijn altijd wel mensen over de vloer. Anika en Lockie (nieuwe gastzus+haar zoontje) zijn hier vaak, en ik kan ook vriendinnen hier hebben, en ze vinden t allemaal alleen maar gezellig als er mensen zijn. Ook komt er begin volgend schooljaar een Braziliaanse hier wonen, maar daar weet ik verder niet zo veel van.
Vandaag heb ik ook mn gastbroer ontmoet, hij is 23. En hij is ook heel aardig, dus een leuke familie(: Afgelopen vrijdag heb ik met Anika en Lockie bij ‘Opa’ gelunched, en daarna gescrabbled. Opa is Nederlands, dus dat is wel grappig, al spreken we wel voornamelijk Engels met elkaar.

Verder heb ik t heel druk met afspreken, vooral met internationals, maar ook regelmatig met Kiwi’s (de mensen, niet dieren of fruit).
2 weken geleden (of mss zelfs al langer…) zijn we gaan surfen met een aantal mensen van school. Je kon je daarvoor opgeven, en dan afhankelijk van het weer is er elke week een surfles. Ik ga zelf niet elke week, want t is vrij duur, maar vond t leuk om een keertje te proberen. En het was echt supergaaf, ondanks dat t allemaal nog niet zo heel goed ging:p Op t eind lukte het wel om vrij lang op mn board te blijven staan, maar t is echt lastig! Maar ook superleuk (: Wil ik nog wel een keertje doen (:

En morgenochtendvroeg vertrekken we met zn 5en naar Middlemarch, om vandaaruit een fietstocht te gaan doen. Het is een fietstocht langs de oude spoorlijn, en het schijnt heel mooi te zijn. We komen donderdagmiddag weer terug, en gaan kamperen (: Heb er natuurlijk erg veel zin in! Moet helaas wel om 7 uur mn bed uit.. En dat in de vakantie! Het heeft ons uuuuren en uuuren gekost om alles te regelen en te boeken, en toestemming te krijgen van school (allemaal streng met internationals), maar uiteindelijk is t allemaal gelukt. Alleen Laura’s duitse organisatie heeft haar helaas geen toestemming gegeven, dus die moest last moment alles nog terug gaan boeken. Nu gaan we met Katharina, Amelie, Amelies gastbroer (Kieran) en een vriend van hem (Ned), en ik. Om onze fietsen te testen zijn Katharina en ik afgelopen woensdag naar Tunnel beach (http://en.wikipedia.org/wiki/Tunnel_beach) gefietst, was vrij zwaar, want heel stijl, maar wel erg leuk om te doen. Als ik haar foto’s heb, en als ik tijd heb, zal ik foto’s uploaden! Ook nog van de tramp enz. maar daar moet ik wel tijd voor vinden…

Pff, ik bedenk opeens dat ik ook nog moet vertellen over de laatste dagen summer school, dat voelt als heel lang geleden.. Maar vorige week woe. gingen we met summer school naar een Marae toe, een soort van Maori ‘clubhuis’. Al is clubhuis wel een hele lompe benaming. Het is een ruimte waar Maori ontmoeten/vergaderen/ceremonies hebben, en nog meer. Er waren 3 Maori daar, die ons een soort van Maori cultuur hebben verteld. We hebben Maori spellen gedaan, liedjes geleerd, Martial arts gedaan, en nog meer, en het klinkt mss een beetje kinderachtig, maar t was echt heel gaaf en heel gezellig. ’s Middags gingen de maori naar huis, en gingen we met de internationals naar t strand. Daarna allemaal ons eigen avondeten gekookt, en daarna allemaal heel gezellige avond gehad, gekletst, spellen gedaan, gewoon gezellig, en geslapen in de Marae. Hmm, klinkt mss beetje saai zo, maar t was echt interessant en leuk (: (http://nl.wikipedia.org/wiki/Marae)

En dan komen op 27 dec. Theo, Aline, Koen en Meike aan in Christchurch, waar ik ze van het vliegveld op ga halen xD Dan gaan we samen 3 weken een rondreis door NZ maken, en daar heb ik natuurlijk ook heel veel zin in! (: En aansluitend aan die vakantie ga ik voor een week naar Esther, die hier was in onze voorjaarsvakantie, dus ik heb veel om naar uit te kijken!!

Enne, Esme, op de tramp hadden we inderdaad geen douches, dus iedereen was lekker vies aan t einde van de week, en de ‘wcs’ waren longdrops, gaten in de grond. Pfff, dat stinkt!! Maar we hebben het allemaal overleefd (:
En Anneke en Fred, de schil van de kiwi (fruit) wordt gewoon opgegeten! Alleen de harde stukken aan de boven/onderkant niet per se. Losse schil eten is mss niet echt lekker, maar als je echt een hap neemt, en dus flink wat kiwi erbij hebt, is er niks mis met de schil! Grappig dat jullie daar nog steeds over zitten te tobben! Alles duidelijk nu? Of nog steeds verbaasd over die gekke gewoonte?

Nou, ondertussen is t al vrij laat hier, en heb nog wat dingen te regelen, en dan morgen weer op tijd op, dus ik ga maar afronden!

Xx.

  • 10 December 2011 - 15:39

    ElineW:

    Leuk Marleen! Ik volg je nog steeds, heel gaaf om te lezen! Veel plezier in je vakantie, ben trouwens wel een beetje jaloers op die temperaturen ;) xx

  • 10 December 2011 - 19:40

    Joke De V.:

    Goed om te lezen dat je blij bent met je nieuwe gastgezin. Het lijkt ook wel of je ze wat minder nodig hebt dan toen je net aankwam - je doet zoveel leuke activiteiten en neemt alles zoals het komt (stinkende longdrops bijvoorbeeld) en lekker een week niet douchen. En dan heb je ook nog vier leuke weken om naar uit te kijken. Volgende week komen Aline en Theo hier een afscheidsetentje 'genieten'(?), alsof ze gaan emigreren. Maar voor mij provinciaaltje die nog nooit heeft gevlogen is het ook heel wat zo'n reis naar de andere kant van de wereld.
    Kortom: geniet weer van alle mensen die je ontmoet en blijf vooral zulke leuk verhalen schrijven, dan heeft dit provinciaaltje ook een beetje een idee van het leven tussen de Kiwi's (met of zonder schil).
    Liefs,
    Joke

  • 10 December 2011 - 21:38

    Jeroen:

    Hey kiwi! ;-)

    Want echt NL ben je volgens mij niet meer :-P Ik lees dat je volledig geïntegreerd bent..en dat is fijn om te horen. Leuk om te horen dat je nieuwe gezin zo goed bevalt, hopelijk is dat wederzijds ;-) Ik kan me voorstellen dat je veel zin hebt in de drie weken vakantie met je familie...geen heimwee krijgen he?..het gaat zo lekker met je. Door je vakantie zal er maar weinig chat time overblijven vrees ik :-( maar goed...des te meer hebben we straks weer te vertellen. Geniet er maar van.....en vergeet ons niet (de blogs dan he ;-) )

    xx

  • 10 December 2011 - 22:09

    Marlies:

    Toen ik dat 'kamperen' las bedacht ik me even niet dat het bij jou zomer is... Moet er niet aan denken nu in NL te kamperen! :P Veel plezier xx

  • 11 December 2011 - 13:51

    Denise:

    Fijn dat je nieuwe gezin zo leuk is!! Klinkt veel beter dan die oude ;)
    Ik ben het nogsteeds niet eens met dat verhaal over die kiwi met schil, net weer een hap geproeft, blijft smerig! :P
    Geniet van je vakantie! :D

    Liefs

  • 11 December 2011 - 21:12

    Fred En Anneke:

    Hey heerlijk klinkt dat: vakantie, zon en lekker warm, we snakken ernaar.........
    Er wordt hier de komende dagen harde storm en ook nog eens veel regen verwacht; 's middags om 4 uur wordt het al donker!
    En die schil van de kiwi: ik ga het maar niet eens proberen, ga gewoon genieten van de binnenkant.
    Marleen, fijne vakantie en groetjes!

  • 12 December 2011 - 10:46

    Lindy:

    Ha Marleen, leuk dat jullie drie weken gaan rond reizen! Wat staat op jullie programma?

  • 12 December 2011 - 18:14

    Linda:

    Ha Marleen,

    Fijn dat je nu een leuk gastgezin hebt. Heb je er al foto´s van???
    Lijkt me wel leuk om te zien. Ik ben ook benieuwd naar je fietstocht. Terwijl ik dit typ ben jij op trektocht. Het zal vast heel mooi zijn.
    Nou, tot schrijfs maar weer.
    Arnhemse gruuties van Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

High school jaar NZ

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2012

20. - Laatste blog!

02 Juni 2012

-

06 Mei 2012

19.

30 Maart 2012

18.

16 Februari 2012

17.
Marleen

Hoi Iedereen! Zoals jullie waarschijnlijk al weten, ga ik komend jaar (2011-2012) een High School jaar volgen in Nieuw-Zeeland. In deze weblog zal ik proberen op een voor jullie boeiende manier mijn belevenissen down under te beschrijven. Ik hoop dat jullie het leuk vinden! Groetjes, Marleen

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 45741

Voorgaande reizen:

26 Juli 2011 - 24 Juli 2012

High school jaar NZ

Landen bezocht: