10. (!) - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marleen Tensen - WaarBenJij.nu 10. (!) - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marleen Tensen - WaarBenJij.nu

10. (!)

Door: Marleen Tensen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

04 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hoihoi! (:

Laat ik deze blog maar beginnen met een sorry: Sorry allemaal dat ik, voor de eerste keer sinds ik hier ben, m’n blog te laat heb geschreven. Ik hoop dat jullie het allemaal overleefd hebben, niet in zware paniek geraakt zijn, en niet zo beledigd zijn dat je m’n vriend(in)/familie/kennis/geïnteresseerde lezer/stalker/watdanook niet meer wil zijn. Het spijt me! Ik heb wel een goed excuus (vind ik zelf iig), dus ik hoop dat dat t goed maakt. Excuus: tijdgebrek. Daarover meer richting het einde van m’n blog, want tja, het moet toch allemaal op chronologische volgorde worden verteld (of is dat gewoon een neurotisch trekje van mij?)

Ok, maandag. Dat was het begin van de week. En ik heb geen idee meer wat en of ik iets gedaan heb wat het vertellen waard is. Ik had Touch training, en dat ging best goed geloof ik, maar ik weet t niet echt meer. Laten we maandag dus maar skippen verder, op naar: -Onderbreking!- Ik weet t weer! (Ja, dit is zo’n 2 uur later, terwijl ik m’n blog afrond). Ik kreeg m’n classics so terug. Je kon alleen NA of A(chieved) halen. Ik had: “Clear, accurate and an easy Achieved”

Dinsdag: Was een normale schooldag. Niets gebeurd denk ik. Maar, na school had ik m’n 2e Touch wedstrijd. En het ging best wel heel goed! Ik wist de regels wat beter en had wat meer door wat ik moest doen. Heb heel fanatiek gespeeld, paar keer naar mensen gedoken om ze af te kunnen tikken, en daar een groen been (gras), en wat blauwe plekken aan over gehouden. Ik heb er bijna niet uitgestaan, misschien wel het minste van iedereen (dat betekent absoluut niet dat ik de beste ben, bij lange na niet, dus jullie hoeven je niks in je hoofd te halen!), en dat voelde natuurlijk wel goed. Kreeg ook weer wat complimentjes van een paar mensen, leuk dus! :D We hebben wel 5-0 verloren, maarja, dat maakte mij echt helemaal niks uit..
O, voor de mensen die niet weten wat Touch Rugby is een uitleg. Ik zie het eigenlijk als een combinatie tussen tikkertje en overgooien. Je speelt in teams van 6 tegen elkaar, en moet proberen de bal aan de andere kant over de lijn te krijgen. Gooien mag niet, je moet m echt zelf op de grond neerleggen. In het begin doe je een ‘dummie-half’, dan leg je de bal op de grond, stap je eroverheen, en dan moet iemand anders de bal pakken. Diegene rent naar voren, en probeert zo ver mogelijk te komen zonder afgetikt te worden. Als je niet getikt wil worden, gooi je de bal (op een rugby manier) naar iemand anders uit je team. De bal moet altijd naar achter gegooid worden, in principe staat er dus nooit iemand van je team voor je als je de bal hebt. (Niet recht naar achter, schuin naar achter/opzij). Als je team een bepaald aantal keer afgetikt is (volgens mij 5 of 6), gaat de bal naar de tegenstander. (Of als de bal op de grond valt, door de tegenstander gevangen wordt, of als je scoort). Wat wel gek is, of heel tegennatuurlijk voelt, is dat je meestal als je de bal hebt, heel hard naar voren rent, ook al weet je dat je afgetikt gaat worden. Je moet je dan gewoon maar laten tikken. Op die manier win je nl. terrein. Hier moest ik wel aan wennen, eerst gooide ik de bal altijd naar een ander, maar nu durf ik me wat meer af te laten tikken.
En dat zijn de regels.. Niet echt ingewikkeld he? (Ok, er zijn nog een paar andere kleine dingen, maar dat boeit niet zo..)

Woensdag: Jeetje, m’n geheugen is niet meer wat t geweest is zeg,, ik word oud! Nja, laat ik het maar houden op: Niets gedaan. Op naar:

Donderdag: -Leest verzonden emails en checkt fb om te kijken of daar wat meer info over d’r week in staat- Ok, daar staat niet echt iets in, maar genoeg om te bedenken dat ik donderdag (surprise surprise) niks heb gedaan! Nja, een film gekeken, maar dat tel ik niet echt mee. Ik weet nu wel zeker dat ik woensdag wel iets heb gedaan trouwens, maar misschien ook niet, achja, laat maar. O, donderdag had ik weer volleybal training op school. Had me maar aangesloten bij de jongens, en dat was nog steeds bagger, maar wel een stuk beter! Heb wel leuk gespeeld, voelde goed! :D
Vrijdag: Na school volleybalwedstrijd. Nja, gewoon partijtjes gespeeld in wisselende teams van alleen mijn school. Was heel gezellig, aardige mensen, maar niet zwaar gesport ofzoo. ’s Avonds even geskyped met Aline.

Zaterdag: Lekker weekend! :D Eerst heerlijk uitgeslapen en rustig opgestaan. Daarna ben ik naar buiten gegaan en heb ik gewoon wat gewandeld. Zo’n 5 minuten lopen van mijn huis is Baldwin street, the steepest street in the world! En die had ik nog niet gezien. Ben dus eerst daar naartoe gegaan, naar boven en naar beneden, en daarna naar het octagon gelopen. Paar winkeltjes bekeken, en toen weer terug gegaan. Klinkt heel saai, en was ook eigenlijk niet zo boeiend, maar wel even lekker relaxed dagje. Toen ’s avonds ging ik werken aan m’n English assignment waar ik al de tijd voor heb sinds ik hier ben, en die komende week ingeleverd moet worden, maar waar ik nog niet aan begonnen ben. Ik had er alleen geen zin in, dus heb ik het toch maar niet gedaan (:

Zondag: vroeg opgestaan, want samen met Anna, Laura en Amelie (allemaal uitwisselingsstudenten), gingen we dingen bakken die typisch Duits, Oostenrijks, en in mijn geval, NL’s zijn. We deden dit voor het international food festival wat vandaag op school was. Er was ons gevraagd om iets zoets/kleins te bakken, omdat al heel veel mensen (Aziaten) hoofdmaaltijden maakten (bami, nasi, etc.). Uiteindelijk heb ik, een beetje eerder dan normaal, kruidnoten gebakken (: Toen ik m’n deeg klaar had, en een deel van de kruidnoten had gerold/gekneed/gewatdanookt, moest ik gaan, want ik ging naar een concert van m’n gastzusjes. Carmen speelde op de sax, en Desiree op de viool. Ik dacht dat t zo’n uurtje zou duren, dat zij allebei de hele tijd zouden spelen, in één orkest, en dat t leuk zou zijn als ik meeging, voor een beetje support. Uiteindelijk duurde het 2.5 uur, waren er heel veel verschillende groepen die speelden, en hebben Carmen en Desiree zo’n 2x op het podium gestaan (gezeten). Ook was mijn support als een goede zus niet nodig, want ze doen dit al jarenlang een keer per jaar, dus t is niks bijzonders voor ze. Laat ik t zo zeggen: ik moest m’n best doen om niet in slaap te vallen. Ik wilde teruggaan naar het bakken met de anderen, want dat was zó gezellig! Anna en Laura waren allebei nogal onhandig met het bakken, wat nogal grappige situaties opleverde. Enorme zooi in de keuken en heel veel lol (: Ondertussen hadden we besloten dat we bij Amelie zouden blijven slapen, dus na het eten thuis, ben ik teruggegaan naar Amelie (die 2 minuten bij mij vandaan woont). Zij hadden mijn pepernoten afgemaakt, dus die hoefden alleen nog maar de oven in. Amelie heeft trouwens hele schattige/lieve/grappige gastzusjes, en een gastbroer (Kieran) die ook op LPHS zit, in Y12. ’s Avonds hebben we eerst ‘Kings and assholes’ gespeeld, ook met Kieran, een typisch NZ’s kaartspel. Het lijkt een beetje (nogal) op ‘de grote dalmuti’ (voor degenen die dat kennen). In group spelen we t ook vaak. Daarna een tijdje ge-één-en-dertigd. En gewoon weer veel gekletst en gelachen. Toen gingen we naar bed, en hebben we 2 films gekeken. Nja, ‘we’.. Na de eerste film ging Anna slapen, aan het begin van de 2de film ging Laura slapen, en tijdens de 2e film viel Amelie ook in slaap. Om de een of andere reden blijf ik altijd over als de enige die nog wakker is en de film afkijkt.. Toen was het laat en ging ik ook maar slapen(:

Maandag: Vanochtend hadden we de eerste drie uur vrij, omdat we die nog mochten gebruiken om te bakken. Om 9 uur stond de wekker. Toen hebben we Amelie’s baksels bedekt met glazuur en chocoladesaus en versiersels, heb ik een paar van mijn (goed gelukte) kruidnoten veranderd in chocoladekruidnoten (heel erg lekker (: ) en hebben we alles op schalen opgediend. Na alle zooi opgeruimd te hebben werden we opgehaald door Laura’s gastvader, en waren we om 12 uur op school. Voor het food festival hadden heel veel mensen heel veel lekkere dingen gebakken, en als je niks had gebakken moest je $3 betalen en kon je lunchen van het eten daar. Alles was super lekker, maar ik was wel bomvol daarna… Toen had ik mijn 4e uur vrij (altijd), en heb ik maar geholpen (behulpzaam als ik ben) met opruimen en afwassen. Aan het eind van het uur ging ik naar de ESOL room, waar mijn jas lag. Daar waren ze net onderwerpen aan het verdelen voor in het schoolmagazine, en nu ga ik blijkbaar opeens een stuk schrijven over het food festival.. Maar er werd me ook verteld dat ik het stukje van vorig jaar mag gebruiken, een beetje aanpassen, m’n eigen naam er onder en klaar is kees. Toen het 5e uur had ik Foods, de lerares was er niet, maar een vervanger, en ik mocht naar de bieb om dingen op te zoeken. Ik was alleen niet echt in een werkstemming. Heb dus eerst beetje rondgelopen, wat gekletst met mensen, etc. en daarna naar de bieb gegaan om m’n mail te checken. Ik had m’n schooltas niet meegenomen naar school, want had al voorzien dat t niet nodig zou zijn, en dat was dus een goede beslissing(: Na school ging ik naar het Octagon, waar ik met Youri had afgesproken. Eerst hebben we wat gedronken in een cafeetje, en daarna wat rondgelopen. We hadden niet echt iets te doen, en toen had ik opeens het briljante idee om naar de bios te gaan. Beetje spontane actie, leuk! (: Ik wilde alleen niet te laat thuis zijn, i.v.m. eten enz. Dus we gingen gewoon naar een willekeurige film die het eerste zou beginnen. Daar moesten we alleen een kwartier voor wachten, en er was ook een film die al 15 minuten bezig was. Daar zijn we dus maar naartoe gegaan. Film: the guard. Comedy over Ierse politie (ingekorte beschrijving) (Het Ierse accent is briljant (: ). Was een leuke film! Toen was ik om 6.35 thuis, gingen we daarna eten en heb ik daarna sax geoefend, want morgen weer les.

Dat was m’n week chronologisch. Dan nu de random dingen:

Volgende week term3 vakantie (soort van voorjaarsvakantie). Esther (NLse exchange student van mijn organisatie, samen naar NZ gevlogen) komt hiernaartoe voor 8 dagen (: We wilden samen 2 nachten naar Queenstown gaan, hadden het al helemaal uitgezocht, leuke jeugdherberg gevonden, etc. Maar helaas. Esther had eerst toestemming van d’r area representative om te gaan, maar toen mocht het opeens toch niet van onze organisatie, omdat er geen toezicht etc. is. Balen. Maarja, ook zonder Queenstown gaat t een hele leuke week worden (:

De tweede week ga ik (heel waarschijnlijk) van donderdag t/m maandag met Katharina naar Arrowtown, vlakbij Queenstown, waar Anna al met haar gastouders in hun vakantiehuisje zit. Heb daar ook veel zin in (:

De mensen die heel erg op al m’n blogs gefocust hebben zal t vast heel verwarrend zijn dat ik zaterdag tijd had om te wandelen. Moest ik niet oppassen? Nee, het oppassen ging niet door. Volgende week zaterdag viert Emilie (oppaskindje) d’r verjaardag, dus dan gaat t ook niet door. De week daarna is Esther hier de laatste dag, dus dan gaat t ook niet door. De week daarna zit ik in Arrowtown, dus dan gaat t ook niet door. De week dáárna (zaterdag de 29ste) dus eindelijk m’n 2e keer oppassen.

Met de mensen op school is het nog steeds heel gezellig. Heb leuke vrienden, en verveel me geen moment (soort van, Mr. Enright (classics&history) is slaapverwekkend, en ook Engels is niet al te boeiend, maar de mensen zijn leuk).

Voor Foods moet ik vrijdag as een Teacher lunch doen. Dat betekent dat ik voor 3 leraren (en iemand anders iets anders voor 3 anderen (denk ik, weet niet precies wat de bedoeling is)) moet koken. Ik ga mushroom risotto maken, moet t ook mooi opdienen en serveren op een gedekte tafel enz. blablabla. Heb t vorige week als trial gemaakt, en was erg lekker (: Heb er alleen helemaal geen zin in om t ook officieel te moeten doen.. Maar dat moet dan maar. Kijk er nu al naar uit…..

Ook hebben we ons rapport gekregen. Erg grappig, want dat ziet er wat anders uit dan bij ons. Ik zal t hele ding overtypen, als het je niks boeit kan je t volgende stuk gewoon skippen (dat kan overigens met elk deel in m’n blog, of met m’n hele blog, als je t niet interessant vindt).

Subjects:
-Y13 Classics
-Y13 English
-Y13 Food Technology
-Y13 French
-Y13 History

Grade Descriptors:
A= Excellent. A consistently superior standard.
B= Very good. A high standard.
C= Good. A satisfactory standard
D= Not yet at a satisfactory standard.
E= Well below a satisfactory standard.
N= Not assessed or not applicable.

Sport:
Marleen is playing touch rugby and volleyball for Logan Park High School.

Culture:
Marleen is learning to play the saxophone.

School Service:
Marleen provides translation assistance for the Languages Department.

Awards:
-

Summary Comments:
(geschreven door m’n group teacher)
Marleen is a friendly group member and a welcome addition to 3/5 (mijn huis/groep) (zie het huis ding als de afdelingen bij Harry Potter). She is to be congratulated for the proactive approach she has taken towards immersing herself in the wider school community. This wil help to ensure that she makes the most of her time at Logan Park High School. Marlen is working diligently across all subject areas where her positive attitude and self management skills are evident.

Principal:
A most pleasing and positive set of reports.

Classics Report:

Social and Cooperative Skills: A
Work and Study Skills: B
Homework: B
Topic Knowledge: B
Interpretation and Analysis: B
Research Skills: C
Written Communication: B

Teacher Comment:
Marleen is interested and involved in class but started the course just after we began our final topic for the year. Although she was not able to sit any of the standards (proefwerken) in the school exam, her attitude and involvement in class is impressive.

English Report:

Social and Cooperative Skills: B
Work and Study Skills: C
Homework: C
Written Text: N
Shakespeare: N
Visual Text: N
Unfamiliar Text: N
Assignment Choice One: C
Assignment Choice Two: N

Teacher Comment:
Marleen is a confident and capable young woman, and her spoken English skills are well developed. She has not committed much time to reading her chosen book outside of class time, however. I look forward to seeing her word for her chosen theme study.

Food Technology Report:

Social and Cooperative Skills: A
Work and Study Skills: A
Homework: A
Industry Knowledge: C
Industry Practice: C

Teacher Comment:
Marleen has made a very positive impact since recently joining this Food Technology class. Marleen is friendly and polite. She is willing to attempt all class work and did very well in the class exam held two weeks ago. Marleen is an enthusiastic cook and particularly enjoys the practical classes.

French Report:

Social and Cooperative Skills: A
Work and Study Skills: A
Homework: A
Listening and Responding: A
Speak, Present and Converse: N
Reading and Responding: A
Writing: A

Teacher Comment:
Marleen arrived mid-year with a good level of French and she is achieving well at year 13 level in French. She is enthusiastically engaged in her learning and contributes willingly in class. She made an excellent contribution to the year 13 Fench Day Out, relating easily and well to both the Logan Park students and the students from other schools. She is making the most of her opportunities, both in acquiring language and cultural awareness. She is a pleasant and supportive class member who always works with motivation.

History Report:
Social and Cooperative Skills: B
Work and Study Skills: B
Homework: B
Topic Knowledge: C
Interpretation and Analysis: B
Research Skills: C
Written Communication: B

Teacher Comment:
Marleen has settled quickly and shows a very good work ethic backed up sound skills in this subject. She is a confident, enthusiastic student who contributes very positively to the class. She achieved a very sound grade in one of the standards assessed in the recent school examinations despite only being in the class a few weeks.

Bij School Service, tja dat was heel grappig. Tijdens Group moesten we onze activiteiten invullen, maar mijn formulier was heel erg leeg. Sam (jongen uit m’n group) en ik waren nogal melig en flauw bezig, en besloten allemaal (overduidelijk) onzinnige dingen in te vullen bij m’n activiteiten. Heel kinderachtig, maar het was toch echt wel grappig, toen. Zo had ik dus uiteindelijk dingen opgeschreven als bij Awards: “Excellence for being the nicest, best, most awesome exchange student” (ofzoiets..) En nog een hele zooi aan andere dat soort dingen. Maar wel onder een soort van streep, om het serieuze van het niet serieuze te onderscheiden. Bij mijn school service onzin dingen, heeft ze het dus blijkbaar serieus genomen dat ik “mensen help NL’s te leren” (ofzoiets..) En dat vertaald naar een prachtig verhaaltje over dat ik de talensectie help met vertalingen.. Nja, was weer een grappig moment tijdens group toen we daar achter kwamen.. xD

En dat was m’n rapport!

Verder heb ik m’n vakken voor volgend jaar moeten kiezen, en ik heb:
-Food Technology
-Maori
-French
-Maths Statistics (Blegh, jakkiebah, gadverdamme. Maarja, alles ter voorbereiding op studie volgend jaar.. ): )
-PE international (gym, maar omdat t international is zonder theorie, schijnt heel gezellig te zijn)
-AEP English (dus niet suffe literatuurstudies enzo, maar suffe grammatica en woordenschat. Kan ik uiteindelijk een CAE of IELTS of TOEFL certificate mee halen. (Goede beheersing van Engels bewijs, kan altijd nuttig zijn!) Maar wilde ik wel kiezen, zodat m’n Engels wat verbetert. Heb namelijk niet het gevoel dat ik heel veel beter ben ik Engels dan ik eerst was.

Voor m’n volgende blog: Ik weet niet of die op zondag gaat komen of niet. Ik weet nl. niet of ik er tijd voor heb als Esther er is. Jullie ontdekken het wel!
En iets wat altijd geldt, niet alleen voor m’n volgende blog: Als er iets is wat jullie willen weten, over hoe ik het hier heb, typische Kiwi dingen (beetje specifieke vragen graag), kan je t altijd achterlaten in een reactie, fbpost, hyves krabbel, mail of sms, en dan zal ik proberen een goed antwoord te vinden!

Nu is het laat, heb ik bijna 6.5 a4tje volgeschreven (3173 woorden) (sorry jongens! (hee, nu begin én eindig ik m’n verslag me een sorry!), en ga ik slapen.
Welterusten!
Xx.

(ps. Mijn rapport cijfers waren in Word helemaal mooi geplaatst etc. Ik weet niet of dat goed uitkomt op m'n blog. Ik hoop t maar..)
(pps. Nu 3202 woorden xD)

  • 03 Oktober 2011 - 12:54

    Elisah:

    Hee!!
    Super leuk verhaal weer! t klint allemaal zo geweldig daar!!

    k zit nu in een computerzaal op de vu studieontwijkendgedrag te vertonen (ofwel soggen!) k heb nu echt geen zin om iets te doen. Het aantal bladzijdes dat ik nog moet lezen is deprimerend, dus vandaag begin ik daar maar niet meer aan:p

    Grappig dat het rapport zo uitgebreid is. Super persoonlijk dat de leraren zon verhaal over je schrijven.
    Wat ga je eigenlijk leren bij Maori? Ga je daar van die Maori dansen leren? Dat lijkt me echt heel komisch!!! :P:)
    Veel plezier weer deze week!
    Liefs!

  • 03 Oktober 2011 - 14:22

    Eline:

    Hee! Leuk om te lezen :) En ik skip niks hoor ;)
    Dat je soms geen tijd hebt om je blogs te schrijven is alleen maar positief, dan begin je echt een eigen leven daar te krijgen! Veel plezier in je vakantie (ben wel jaloers, moet zelf nog tot kerst wachten!) xxx

  • 03 Oktober 2011 - 15:15

    Jeroen:

    Lekker bezig daaro!! ;-)
    Het moet je toch een positieve boost geven dat alle docenten zo lovend over je zijn!! Het verbaast me niets trouwens ;-) Ik zeg: applaus voor Marleen! Een CaaaeA voor jou dus ;-) (en nee...geen spelfout). Ik lees trouwens weinig meer over je gastgezin.....is het allemaal koek en ei? Of woon je inmiddels in een doos op de oprit? :-) Dat Touch lijkt me een leuke sport...gaan we dat de volgende familiedag doen? Kan jij het uitleggen, maken we vervolgens 2 teams...en wil ik bij jou in het team ;-) (anders win ik niet XD ) Het blijft trouwens genieten..die blogs van jou...en je verwerkt er ook steeds meer heerlijk zelfspot in!..Goed bezig.. Ben je voor 3/5 gekozen door een pratende hoed op te zetten? ;-) Of is je school niet gevestigd in een oud kasteel :-P O ja...en skippen, deleten etc. van jouw blog doen we natuurlijk niet! Ik kijk eerder of er nog verborgen tekst is zodat ik er nog een paar pagina's bij krijg ;-)
    En uiteraard ben ik, net als Elisah, erg benieuwd naar je lessen Maori, moet je natuurlijk ook op stage in de rimboe en daar een zelf gevangen koala grillen boven een vuurtje...Maar goed..fijn om te lezen dat het goed gaat....en hopelijk voldoet alles tot nu toe aan je verwachtingen! Tot spreeks/chats/o.i.d ;-)

    Liefs

  • 03 Oktober 2011 - 20:49

    Lindy:

    Mooi rapport :)

  • 03 Oktober 2011 - 22:18

    Joke De V.:

    Wat een super rapport. Ze benaderen je in ieder geval heel positief. En jij benadert hen ook heel positief. Dat is al het halve werk, denk ik.
    Goed teken dat je even geen tijd hebt voor bloggen etc. En dan toch weer zo'n mega tekst. Je blijft verrassen.
    Ik vind het ook knap dat je ook al een soort van bezig bent met het volgende jaar. Je moet niet al te serieus worden. Blijf vooral lekker dollen en doe vooral dingen die je hier (aan de andere kant) nooit zou doen. Serieus met je toekomst bezig gaan kan je de rest van je leven nog doen. Dompel je gewoon onder in leuke balspelletjes en beetje saxen, filmpjes kijken en vooral lekker eten en kletsen. Natuurlijk is wat leren leuk meegenomen, maar altijd op de tweede plaats.
    Ben benieuwd of de andere oudjes er ook zo over denken.....
    Leuke tijd met Esther!!

  • 04 Oktober 2011 - 17:00

    Sander:

    Ben dr weer even rustig voor gaan zitten :) Tof om te lezen en je eerste rapport te zien haha :P Dat een heel aantal dingen niet boeiend zijn (volgens jou haha) is voor ons nog steeds wel leuk om te lezen! enjoy en alvast een fijne vakantie (zal je vast hard nodige hebben haha)

  • 05 Oktober 2011 - 14:51

    Wilma Marissen:

    Goed bezig, Marleen!
    Enne....... bijna vakantie!!! Net als Joke de V. vind ik ook dat je maar veel moet genieten. Serieus zijn kan altijd nog:-)
    En als je naar Arrowtown gaat (een oud goudzoekersstadje) daar zijn enkele toeristische winkeltjes, waaronder een snoepwinkeltje met......... allerlei soorten HOLLANDSE DROP!!!!!!
    (tenminste toen wij er waren, dat is natuurlijk al eventjes geleden).

    Geniet ze!
    groetjes, Wilma

  • 07 Oktober 2011 - 08:44

    Denise:

    Marleentje!

    Haha toch nog zoals beloofd optijd je blog gelezen voordat er misschien nóg een blog bovenop komt deze zondag en ik helemaal hulpeloos achterloop!
    Wat een verhaal trouwens hee! Ik heb maar n uurtje tussenuur en ik heb nu nog maar 10 min om een reactie te plaatsen :P Binnenkort wordt het helemaal zwaar want ook Marlies kan blogs schrijven waar je u tegen zegt en ik hoorde dat Irene ook een waarbenjijnu heeft! :)

    Nogsteeds super om te horen hoe leuk je het daar hebt! :D
    Haha en gefeliciteerd met je mooie rapport ;p well done!! Die commentaren van de leraren erbij zijn echt leuk en superpositief! Haha en bestwel herkenbaar! :) vooral ook echt het stukje over het boek dat je had uitgekozen en eigenlijk had moeten lezen :P hihi

    Meteen even commentaar over de blog van vorige week erbij :P ik wilde je trouwens mailen vorige week, maar ik heb een virus in mn hotmail dus daar kwam niet echt veel van terecht..

    Moest wel lachen over je dt fout en je verengelsing :P grappig dat dat zo snel gaat.. Heb trouwens nog geprobeerd om een kiwi met schil op te eten maar ik vond het niet echt een succes moet ik zeggen! Na half over me nek te zijn gegaan van de draadjes en de schil heb ik er toch maar een mesje bij gepakt om t ding te schillen..

    En ik ben ook wel nieuwsgierig naar wat je gaat leren bij Maori? Heb ook de hoop dat je volgend jaar thuiskomt en ons nog een paar danspasjes derbij kan leren :P

    Ik moet trouwens zo gaan, zometeen mijn laatste tentamen en dan weekend :D! Heb ze trouwens tot nu toe volgens mij allemaal gehaald, superchill want mn voorbereiding was eerlijk gezegd minimaal (a)

    Heel veel plezier deze week met Esther en we moeten maar ffies kijken of we dan volgende week kunnen skypen ofzo! :D

    Liefs!

  • 14 Oktober 2011 - 16:17

    Jeroen:

    11! 11! 11! 11! 11! 11! 11! 11! 11! 11! 11! 11! 1111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    :-) :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

High school jaar NZ

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2012

20. - Laatste blog!

02 Juni 2012

-

06 Mei 2012

19.

30 Maart 2012

18.

16 Februari 2012

17.
Marleen

Hoi Iedereen! Zoals jullie waarschijnlijk al weten, ga ik komend jaar (2011-2012) een High School jaar volgen in Nieuw-Zeeland. In deze weblog zal ik proberen op een voor jullie boeiende manier mijn belevenissen down under te beschrijven. Ik hoop dat jullie het leuk vinden! Groetjes, Marleen

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 16395
Totaal aantal bezoekers 45738

Voorgaande reizen:

26 Juli 2011 - 24 Juli 2012

High school jaar NZ

Landen bezocht: