5. - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marleen Tensen - WaarBenJij.nu 5. - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marleen Tensen - WaarBenJij.nu

5.

Door: Marleen Tensen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

28 Augustus 2011 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Heehoi!

Afgelopen week was erg druk en leuk! :)
Laat ik maar beginnen met het beste nieuws: Ik hoef nog maar 1x af te stappen als ik van school naar huis fiets!! :D Dat gaat dus steeds beter :p

Dinsdag had ik m’n eerste saxofoonles. De leraar is erg aardig, en ik vind het echt heel leuk om te spelen. Ik kan natuurlijk nog niet echt veel, ben nu gewoon aan het oefenen met losse noten spelen, wat moeilijk genoeg is, maar t is echt heel leuk. Ben heel blij dat dit kan op school!

En donderdag was ik jarig! Bedankt iedereen voor alle kaartjes, krabbels, fb berichten en smsjes :) Woensdag was er een pakje bezorgd van thuis, met 2 saxofoon lesboeken en een fotocollage van hun vakantie. Erg leuk cadeau! Donderdagochtend om 6.45 voor mij, woensdagavond om 20.45 voor jullie, heb ik met Theo, Aline, Koen en Meike geskyped. Toen ze opnamen hebben ze ‘lang zal ze leven’ gezongen, en ze hadden ook madeleines met letterkaarsjes die ‘Marleen’ spelden. Heel feestelijk en ik voelde me toen toch wel jarig, al had ik niet veel verwacht van m’n verjaardag, en ik niet verwacht had me jarig te voelen. Dat was dus goed wakker worden.. Daarna ging ik via school op een soort excursie voor Frans. Met een aantal anderen uit m’n klas gingen we naar een andere high school. We waren daar met zo’n 20/30 mensen van 7 high schools uit Dunedin. We kregen eerst een Frans ontbijt, met croissantjes, pain au chocolat en warme chocolademelk, daarna deden we een soort spelletje waarbij je in het Frans aan andere mensen vragen moest stellen die op een formulier stonden, en op die manier mensen te leren kennen/je formulier vol krijgen met mensen die de dingen die daarop stonden gedaan hadden. Daarna moesten we commentaar leveren op een Frans filmpje, gingen we jeu de boulen en daarna moesten we in onze groepjes van 4, alle 4 van een andere school, een onderdeel van het Franse journaal acteren. Klinkt allemaal heel suf en kinderachtig, maar het was vooral heel gezellig en ook wel grappig. En elke keer als je iets had gedaan of had gewonnen kreeg je snoep of chocola, we hebben dus allemaal erg veel gegeten die dag.. Als lunch hadden we sla, vlees en aardappel, en als toetje ijs en chocolademousse. Daarna gingen we de stad in en moesten we in onze groepjes allemaal Franse producten in winkels vinden, en daar foto’s van maken als bewijs dat we ze hadden gevonden. Daarna gingen we naar de universiteit waar een lerares uitlegde wat Frans studeren inhield, dat was een beetje een promotiepraatje en niet zo boeiend, maarja.. Toen dat voorbij was gingen we naar een soort cafeetje waar we patat en loempia’s kregen, en daarna gingen we in een bioscoopzaaltje bij het café een Franse film kijken. L’arnacoeur/the Heartbreaker. Was een grappige film, leuk om te zien! Om 19.00 was ik uiteindelijk thuis, en ik was om 7.20 de deur uit, dus lange dag.. Toen ik thuis kwam was Simone niet thuis, en heb ik in m’n eentje gegeten, maar ze had een enorme pavlova gekocht, dus nog meer eten, maar erg lekker! :D Toen heb ik gewoon wat tv gekeken, en toen Simone ’s avonds thuis kwam heeft ze me een cadeautje gegeven. Ik heb een Jade ketting gekregen, dat is iets heel ergs NZ’s, en heel veel mensen hier hebben er een. De mijne staat voor ‘new life and new beginnings’, ‘growth’, ‘harmony’ en ‘rebirth’, hij staat dus symbool voor mijn jaar hier in NZ. Leuk dat Simone iets voor me gekocht had, en ondanks dat ik natuurlijk niet zo’n kettingpersoon ben, draag ik m nu wel gewoon.. Toen ze me m’n ketting gegeven had ging Simone naar bed, want ze was moe, ik heb haar de hele dag dus echt maar 5 minuten gezien..
Donderdag was niet echt een verjaardag, want niet heel veel mensen hier wisten dat ik jarig was, maar het was wel een hele leuke dag, dus daar was ik erg blij mee!
Vrijdag heb ik op school stroopwafels uitgedeeld, want die kan je hier op de internationale afdeling van de supermarkt gewoon kopen, en Annie, een meisje van school had cupcakes voor me gebakken, erg leuk dus! :D En na school ben ik met 4 jongens en 3 andere meisjes van school, waarvan 2 exchange students, Anna en Katharina, eerst naar een cafeetje in het octagon gegaan. Daar hebben we een tijdje gezeten en patat gegeten, en daarna zijn we met z’n allen gaan schaatsen. Het was heel leuk, en erg fijn om ook een keer met mensen af te spreken na school. Toen ik ’s avonds om 11 uur thuiskwam, lag Simone al in bed, dus na haar donderdag de maar 5 minuutjes te hebben gezien, heb ik haar vrijdag helemaal niet gezien… En toen ik de volgende dag opstond was ze weg, en ik zou gaan zwemmen en blijven slapen bij Hope, dus zaterdag heb ik haar ook niet gezien… Toen ik met Hope aankwam bij het zwembad, stonden ook Anna, Katharina en Sophie, uitwisselingsstudenten, daar. Als verrassing voor m’n verjaardag gingen we met z’n allen zwemmen en bij Anna slapen. Erg leuk dus! Het was heel gezellig in het zwembad, en ook erg grappig om te zien, want de jongens hier hebben allemaal echt hele korte zwembroeken, geen speedo’s ofzo, maar gewoon erg korte shorts. Ziet er niet uit XD. Na het zwemmen gingen we naar Anna toe. Zij woont bij de scheikunde leraar, in een best wel groot huis :) We hebben daar film gekeken, en ze hadden muffins en brownies gebakken en heel veel chips gekocht, dus lekker volgegeten weer:p Daarna gingen we eten, dit keer geen patat, maar pizza! De pizza’s hier zijn wel echt goed, en heel veel keuze. Ze hebben bijv. ook cheeseburger pizza’s, met oa mayonaise erop.. Na het eten zijn we weer films gaan kijken en hebben we gekletst en geslapen. Hope bleef niet slapen, dus we waren uiteindelijk met z’n 4en. Toen ik thuiskwam ben ik naar mn kamer gedaan en heb ik gewoon gerelaxed. Net gegeten, en Simone heeft toen maar besloten dat we morgen patat eten, omdat ze geen tijd heeft om te koken, dus nogal ongezonde week, maarja.. En nu weer op m’n kamer m’n blog aan het schrijven…

Op school gaat alles goed, heb wel fotografie laten vallen. Het was echt heel erg creatief en kunstgericht, en niet echt ‘leren fotograferen’, dus nu heb ik woensdag het eerste uur vrij, ben ik vrijdag na het 4de uit en heb ik 2 tussenuren. Mijn donderdag is nu totaal nutteloos, want ik heb het eerste uur Foods, dan group, dan tussenuur, dan interval (eerste pauze), dan study, wat eigenlijk ook een tussenuur is, dan lunchtime (50 min.), en dan Engels en Frans.. maarja.. Ben wel erg blij dat ik het niet meer heb! En op school is het nu gewoon gezellig tijdens de lessen en de pauzes, dus ben wel op m’n gemak daar!

O, en nog meer goed nieuws: tijdens de schoolexamens gaan we met een groot deel van de internationale studenten op skitrip! Het is van 5-9 september, en we gaan 2 dagen skiën en 1 dag wandelen naar Mt. Cook. Ik heb daar echt veel zin in, kijk er naar uit! En ik hoef nu alleen maar toetsen te maken voor Foods en Frans, dus dat is wel te doen lijkt me:p

Eehmm, dat was het wel weer volgens mij. Ik heb nog geen plannen voor komende week, dus ik zie wel wat ik dan ga doen.

Ik zal ook weer wat nieuwe foto’s toevoegen, maar dat doe ik morgen wel ofzo, ben ik nu even te lui voor:p

Xx.

  • 28 Augustus 2011 - 09:24

    Jeroen:

    Ha! Ik lees la dat je inmiddels een halve kiwi bent geworden ;-) Alleen de vitamientjes ontbreken nog.... En meteen al weer zo druk met je sociale leven dat je gastgezin zich inmiddels al afvraagt of ze nu dromen dat ze een gast hebben of dat ze toch echt een gast voor een jaar opgenomen hebben ;-p Misschien moet je ff een foto van jezelf op de schoorsteenmantel zetten als bewijs van je aanwezigheid? ;-)
    Het lijkt er op dat je in ieder geval een erg leuk jaar tegemoet gaat! En misschien is een paar uurtjes fitness per week iets met al die calorieën?...hahaha...(hoor wie het zegt ;-) Nou...talk to you soon!
    Völle wille (zoals ze dat hier in de omgeving zeggen)!!

  • 28 Augustus 2011 - 10:43

    Joke De V.:

    Je gaat steeds meer relaxed klinken: filmpje hier, filmpje daar, patatje hier, patatje daar en dan tussendoor nog even naar school en als je het echt niets vindt dan doe je het gewoon toch niet meer. Klinkt gewoon goed, dat je op deze manier je eigen ding doet.
    Van het feestje via skype had ik al van Theo en Aline zelf gehoord en ik merkte ook dat jij voor hen eigenlijk heel dicht bij bent. Ik heb ook het idee dat ze op deze manier misschien wel meer contact met je hebben dan in het geval je bijvoorbeeld in Groningen was gaan studeren....???
    Gelukkig ga je ook nog op skitrip om al dat patat- en taartvet weer een beetje kwijt te raken, want als je zo doorgaat kom je als een dik propje terug. Geniet weer........en vet met mate(n)!!!

  • 28 Augustus 2011 - 11:14

    Lindy:

    Ha Marleen,

    Volgens mij kennen wij elkaar nog niet, ik ben dit jaar bij VCO gekomen. In de nieuwsbrief van VCO las ik dat jij voor een jaar naar Nieuw-Zeeland bent.

    Mijn vriend en ik zijn van november 2010 t/m januari 2011 naar Nieuw-Zeeland geweest. We hebben een auto gehuurd en zijn zowel het Noorder- als Zuidereiland rond gereden.

    Het lijkt me leuk om af en toe op je website te kijken om wat bekends te zien. Zelf vond ik Dunedin de mooiste stad van Nieuw-Zeeland :) Daar in de buurt is ook het enige kasteel van NZ, daar zijn wij niet geweest, maar ben erg benieuwd hoe dat er uit ziet! Heel veel plezier!

  • 28 Augustus 2011 - 19:17

    Aline:

    KLinkt qua sociale drukte al helemaal als de Nederlandse Marleen :-P

    Dat klinkt dus gezellig.......;-)
    Ben benieuwd wat er volgende week allemaal voor activiteiten ondernomen zijn. Hoe gaat het trouwens met het Engels spreken?

    :-*

  • 28 Augustus 2011 - 22:59

    Marleen Tensen:

    @JokedeV: Ik ben nog hard op zoek naar een leuke sport, en ga denk ik iig proberen hard te lopen voor school oid, zodat ik m'n calorien weer lekker kan verbranden.. En het is natuurlijk niet elke week zo erg als nu, dus ik hoop dat ik niet al te dik terug kom :p

    @Lindy; Hebben wij elkaar niet vorig jaar de laatste paar trainingen een paar x gezien? Volgens mij weet ik wel wie je bent :p Maar leuk zeg dat je in NZ bent geweest! Ik heb zelf nog niet veel gezien van NZ, maar met kerst komen mn ouders langs, en gaan we een NZ tour doen, dus dan zal ik zowel het N als het Z eiland (bijna) helemaal hebben gezien. Lijkt me erg leuk! En leuk dat je me volgt :)

    En @Aline, Met mijn Engels gaat het prima! Heb soms nog wel moeite het juiste woord te vinden, en dan erger ik me dood aan mezelf, maar over t algemeen gaat t goed. Veel mensen zeggen dat ik helemaal geen sterk NL's accent heb, dus daar ben ik heel blij mee, en ik heb ook idd het gevoel dat ik mn accent al een beetje kwijtraak, en sommige woorden op z'n NZ;s een beetje overneem. Ik vraag me af hoe mn engels is als jullie er over een paar maanden zijn, maar ik kan me haast niet voorstellen dat het dan al helemaal goed engels zal zijn:p
    Maar er was een meisje die dacht dat ik Amerikaans was, en toen ik zei van niet vroeg ze of ik Canadees was, dus blijkbaar doe ik toch iets goed met het verliezen van m'n NLse accent :D

    Xx.

  • 31 Augustus 2011 - 10:49

    Marlene:

    Ik wil ff zeggen dat ik het heel leuk vind om je reis verhalen te lezen!! (: Ik kan het echt niet geloven dat je ongeveer al een maandje weg ben! En ook dat IK morgen vertrek! :O Ik mis je. Love you! See you in a years time :) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

High school jaar NZ

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2012

20. - Laatste blog!

02 Juni 2012

-

06 Mei 2012

19.

30 Maart 2012

18.

16 Februari 2012

17.
Marleen

Hoi Iedereen! Zoals jullie waarschijnlijk al weten, ga ik komend jaar (2011-2012) een High School jaar volgen in Nieuw-Zeeland. In deze weblog zal ik proberen op een voor jullie boeiende manier mijn belevenissen down under te beschrijven. Ik hoop dat jullie het leuk vinden! Groetjes, Marleen

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 45739

Voorgaande reizen:

26 Juli 2011 - 24 Juli 2012

High school jaar NZ

Landen bezocht: