Extraatje. - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marleen Tensen - WaarBenJij.nu Extraatje. - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marleen Tensen - WaarBenJij.nu

Extraatje.

Door: Marleen Tensen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

07 November 2011 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Oh neee!! Ik ben helemaal vergeten te vertellen over de ‘examenstunt’!!!!
Op Donderdagavond gingen we met een groep y13’s naar school, om de examenstunt te doen. Een paar mensen hadden met een leraar afgesproken dat hij zou ‘vergeten’ de deuren op slot te doen en het alarm aan te zetten en dat hij op z’n kamer zou zitten met z’n muziek aan, zodat hij niet zou merken dat wij er waren. Na bij iemand thuis alles afgesproken en voorbereid te hebben, liepen we met z’n allen naar school. Helaas moesten we nog ong. anderhalf uur wachten voor we naar binnen konden, want er was nog een schoonmaker bezig…… Toen we eindelijk naar binnen konden, gingen we in verschillende groepen aan de slag. 1 groep ging overal posters ophangen, met het hoofd van een y13 erop, en eronder ‘obey!’, en er werd ook een vlag gehesen met zijn hoofd erop geschilderd en alweer ‘obey!’. De vlag zag er echt heel goed uit, en het obey ding met die persoon is een soort insiders joke, die niet heel grappig is en die ik ook weer ben vergeten :p Een andere groep ging met dun touw overal dingen vastbinden/omlijnen/boobytrappen, en met plasticfolie random dingen gladwrappen, en hele hallways blokkeren door de toegang te gladwrappen, nog een groep (de groep waar ik in begon) ging in de lerarenkamer ballonnen opblazen, en de hele lerarenkamer vullen, en de laatste groep ging plastic bekertjes vullen met water, en die in de toegang naar de wc zetten, waardoor de toegang tot de wc’s geblokkeerd was als je geen natte voeten wilde krijgen… Om 12 uur ging de leraar afsluiten, en zijn wij nog buiten verder gegaan met alles opmaken wat we nog over hadden, en daarna was dat klaar.
Toen gingen we nog met een aantal mensen naar een park om te chillen (ja, ik voelde me echt een hangjongere…). En toen haalde iedereen flessen drank uit z’n tassen enzo. Hier is alcohol toegestaan vanaf 18 jaar, en iedereen is er echt totally obsessed mee. Er wordt hier niet gedronken om het sociale drinken, maar er wordt gedronken om zo snel mogelijk dronken te worden. Gesprekken gingen voornamelijk over hoeveel procent alcohol er in ieders drank zat, en alles werd zo snel mogelijk achterovergeslagen. Zoals jullie misschien al merken aan de toon van mijn verhaal, was ik niet zwaar onder de indruk van dat gebeuren. Na ongeveer een half uurtje/3kwartier besloten Grant en ik maar naar huis te gaan, want we waren er wel van overtuigd dat het niet meer echt iets leuks zou gaan worden. Nouja, heb ik dat ook maar weer meegemaakt. Het schijnt trouwens dat er ook leuke feestjes zijn waarbij gewoon sociaal wordt gedronken, dus moet maar niet meteen gaan generaliseren :p

Toen ik de volgende dag op school aankwam, was helaas alles al weggehaald door de leraren (dat moet ze uren gekost hebben!), er zijn dus helaas nauwelijks leerlingen geweest die de stunt gezien hebben... De leraren hadden trouwens wel de ballonnen een goed doel gegeven: Alles bij elkaar gebonden, en naar een aantal basisscholen gebracht. En de hostvader van Katharina had een hele hoop ballonnen mee naar huis genomen, en voor haar verjaardag in haar kamer gelegd! Nja, ondanks dat de stunt dus vrij mislukt was, was het wel heel gezellig en leuk om te doen! En niet zoals op het Stedelijk helemaal gepland en met toestemming en blabla (de stedelijk stunt was heel leuk hoor, daar niet van, maar t was niet echt een verassing..)

Dit was dan nog mijn extraatje!
Xx.

  • 25 November 2011 - 09:21

    Anna:

    Hoe durf je?! De stedelijkstunt was awesome;) hebben jullie gecampeerd rond een kampvuur in hippiestijl? Waren er waterpijpen? Nee! Waren wij er? Nee(dat is natuurlijk de echte dealbreaker;)) maar is je jaar al bijna afgelopen dan? Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

High school jaar NZ

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2012

20. - Laatste blog!

02 Juni 2012

-

06 Mei 2012

19.

30 Maart 2012

18.

16 Februari 2012

17.
Marleen

Hoi Iedereen! Zoals jullie waarschijnlijk al weten, ga ik komend jaar (2011-2012) een High School jaar volgen in Nieuw-Zeeland. In deze weblog zal ik proberen op een voor jullie boeiende manier mijn belevenissen down under te beschrijven. Ik hoop dat jullie het leuk vinden! Groetjes, Marleen

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 45737

Voorgaande reizen:

26 Juli 2011 - 24 Juli 2012

High school jaar NZ

Landen bezocht: