18. - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marleen Tensen - WaarBenJij.nu 18. - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marleen Tensen - WaarBenJij.nu

18.

Door: Marleen Tensen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

30 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Heehoi! (:

Het is 2.30 's nachts, en ik heb eindelijk weer eens tijd om een blog te schrijven!

Zoveel gebeurd laatste tijd, weet niet waar ik moet beginnen.. Maar laat ik dat maar doen bij t begin..
Op school hadden we eind februari House Day, waarbij we per House een dagje uit gingen. Mijn House, Aoraki, ging naar een strand vlakbij Dunedin, en we hebben de hele dag eigenlijk gechillt (: Lekker in zee gezwommen (ondanks dat t een nogal koude dag was), er waren een aantal spellen georganiseerd, en gewoon gezellig gekletst met iedereen (: Volgens mij is de bedoeling van House Day dat je je afdeling beter leert kennen, en dat is goed gelukt, iedereen werkte goed samen en t was een gezellige dag (:
De week daarna hadden we Athletics Day, waarbij de verschillende afdelingen het tegen elkaar opnemen in allerlei atletiek activiteiten. Iedereen gaat gekleed in de kleuren van zn eigen huis, en sommige mensen doen erg hun best op een grappig kostuum.. Zo was er bijvoorbeeld een meisje van het huis met geel als kleur verkleed als Pacman :p (Mijn huis is rood trouwens.) Ook dat is vooral een heel gezellige dag (: De meeste mensen doen wel hun best, maar iedereen ziet vooral de lol van de dag in. Uiteindelijk zijn er wel mensen die t echt serieus nemen, en dat is ook niet zo gek, want het is iets landelijks, dus komend weekend kunnen een aantal mensen van school zich plaatsen voor de Nationals als ze goed genoeg zijn, en dat is natuurlijk wel heel gaaf.
Verder is school over t algemeen best wel heel leuk eigenlijk (: Er zitten echt leuke mensen in mn jaar, en ik heb echt een hele leuke vriendengroep nu! Helaas gaat Laura over 2 weken weer terug naar Duitsland, en daar is iedereen nu toch wel heel erg mee bezig, iedereen ziet er tegenop dat ze weggaat... En voor mij komt mn vertrek uit NZ toch ook met de dag dichterbij. En natuurlijk vind ik het heel erg leuk om iedereen thuis weer te zien, maar ik heb nog helemaal geen zin om hier weg te gaan, niet wetend of en wanneer ik ooit nog een keertje terugkom... M'n leven hier is gewoon superleuk (:
Ook op sportgebied ben ik lekker bezig (: Schoolvolley is morgen de laatste wedstrijd, en daarna afgelopen. Je kon t nauwelijks volleybal noemen, maar we hadden een heel leuk en gezellig team, dus keek toch elke keer wel naar de wedtrijden uit. We hebben trouwens maar 1 wedstrijd verloren (toen ik er niet was xD) en de rest allemaal gewonnen, dus dat is helemaal niet verkeerd (: T was wel jammer, want de gymlerares had gezegd dat ze ons zou trainen, maar daar is helemaal niks van terecht gekomen. Elke keer tijdens lunchtime practice zater er 2 gymleraren, die allebei geen training gaven... beetje frustrerend. Uiteindelijk ben ik mijn team maar een beetje gaan trainen, wat heel goed werkte, en iedereen zei tegen me dat ik een goede trainer was, dus dat was wel superleuk (:
Verder is winterhockey begonnen, dus dat is niet sociaalhockey zoals met zomerhockey, maar gewoon echt hockey. We hebben nog maar 1 training gehad, dus ik kan er niet zo heel veel over zeggen, maar volgens mij gaat dat erg leuk worden, en t is ook best wel fanatiek en goede trainingen enzo, dus dat is leuk (: En leuke mensen, wat natuurlijk ook belangrijk is!
En ik heb me ook spontaan opgegeven voor Netball. Dat is onder vrouwen de populairste sport in NZ, dus ik dacht laat ik t maar gewoon proberen. We hebben afgelopen woensdag trials gehad, en ik ken het hele spel niet, maar dat was op zich niet zo erg. Ik zie wel in welk team en op welke positie ik word ingedeeld, vind alles wel best :p Netball lijkt heel erg op korfbal. Ik ken de regels van korfbal niet, dus voor mij is het precies t zelfde als korfbal, maar er zullen vast wel wat verschillen tussen zitten..
En dan het leukste: Ik ben begonnen met echt volleybal!! Ik speel nu 2 keer per week volleybal, met studenten, dus dat is leuk, weer nieuwe mensen (: Elke maandagavond spelen we een wedstrijd tegen een ander team van de club, en dan hebben we meestal op woensdag, maar deze week op donderdag en volgende week op dinsdag, dus nogal wisselend, 2 uur training. Het is echt geweldig om weer te spelen, ben echt superblij dat dat weer kan (: En het niveau is echt heel hoog!! :o Alle meiden zijn echt supergoed, dus ik denk dat ik echt veel zal leren hier. De meiden zijn ook aardig allemaal, ik ken ze nog niet heel goed ofzo, maar op training is t gewoon gezellig. En wat ik zelf nog wel t grappigste vind, is dat de trainer me heel sterk aan Jan doet denken (trainer Jan, niet m'n oom :p). Hij is minstens zo fanatiek, streng maar rechtvaardig, niet te zachtaardig, en een erg goede trainer :p Oh, en waar ik ook helemaal geweldig enthousiast over ben, is dat hij heeft besloten dat we aan onze conditie moeten werken, dus dat betekent dat we aan het begin van de training een flinke warming up/conditietraining mogen doen... rondjes rennen, touwtjespringen, steps, en allemaal op een lekker hoog tempo.. nouja, op zich niks mis mee natuurlijk, maar ik zou t ook niet erg vinden om t over te slaan :p En over een paar weken is er volgens mij een tournament, dus daar kijk ik natuurijk naar uit (:

In mn gastgezin is t ook nog helemaal goed (: Nooit problemen, altijd leuk en gezellig, en... lekker veel vakantie! Een paar weken geleden ben ik met mn gastouders en Gabriele een weekje weggeweest, omdat Hamish in de zomervakantie geen vakantie had gehad, dus dat kon hij nu opnemen. Heb dus een weekje school gemist, om naar Central Otago te gaan (dus in t midden van t zuidereiland, bij Queenstown in de buurt). T was heel mooi weer daar, in tegenstelling tot in Dunedin, en we hebben een leuke week gehad (: Veel rondgereden om veel natuur te zien, een paar korte wandelingen gemaakt, we hebben een 4WD auto, dus door rivieren in de bushbush gereden, wat echt wel leuk was om te doen, en op weg naar t vakantiehuisje toe zijn we cross country gegaan, dus niet over een saaie snelweg, maar door mooie natuur, veel schapen gezien, en ook bij een set van Lord of the Rings geweest, wat best grappig was om te zien. Hamish was daar geweest toen ze aan t opnemen waren, en had daar foto's van, en dat maakt t extra leuk om t dan in t echt te zien, want dan kan je je helemaal voorstellen hoe dat in zn werk ging. Verder was afgelopen maandag een nationale vrije dag, dus zaterdagochtend gingen we op weg naar t zuiden, naar de Catlins, om daar een kort lang weekend door te brengen (: Dit keer waren ook Anika en Lockie (gastzus en haar zoontje) mee, en ook een ander gezin met 2 meisjes van 2 en 5, dus lekker groot gezelschap, en gezellig (: Was wel even haasten, want op vrijdag waren we met t hele volleybalteam naar de bios geweest, en daarna bleven Laura, Sophie en Maya bij mij slapen, en toen zij de volgende ochtend weg waren kreeg Maria net een telefoontje van dat andere gezin, dat ze over tien minuten bij ons zouden zijn om mij op te halen, dus toen moest ik opeens in 10 minuten nog douchen en mn spullen pakken en alles. Gelukkig waren hun 10 minuten meer 20 of 30 minuten, en kan ik snel inpakken, dus ik was mooi op tijd klaar (:

Verder niet zo veel bijzonders te vermelden volgens mij, al ben ik vast ook dingen vergeten... Komende zaterdag is er een feest waar ik naartoe ga met mn gastgezin en een vriend van vorig jaar, het schijnt heel leuk te zijn, en begint om 12.30 's middags, en gaat de hele dag en avond door, dus daar kijk ik naar uit (: Oh, en een paar weken geleden ben ik ook met diezelfde vriend, mn gastbroer en mn gastvader naar een gig geweest, waar een paar goede lokale bands speelden, dus dat was leuk, altijd leuk om uit te gaan (: Enn,, ook een tijdje geleden, gingen we met t hele gastgezin dus incl. Anika, Lockie en Vinnie (gastbroer) naar een outdoor concert. Dat hadden Hamish en Maria als kerstcadeautje gegeven, en t was echt superleuk!!! :D Er waren drie bekende NZse bands, en van eentje wist ik dat t NZs was, want dat was een oude band, die weer voor een keer bij elkaar kwam, dus daar had Hamish over verteld, maar de andere 2 bands hoor je hier gewoon op de radio en tv enzo, en ik wist helemaal niet dat ze NZs waren, dacht dat ze gewoon Amerikaans waren, en wereldwijd bekend, dus toen ik er op fbchat over begon dat ik ze live had gezien, was ik helemaal verbaasd dat ie er nooit van had gehoord:p Oh, voor de youtubers, de bands waren Avalanche City, Gin Wigmore (de nu populaire muziek) en the Muttonbirds (de oudere band).

Ohhh, en als laatse nog, vorige week hadden we Race Unity Day op school. Dat hebben we elk jaar, en tijdens assembly komen dan alle studenten van verschillende nationaliteiten op het podium en zerggen iets in hun eigen taal (gewoon een begroeting, niet per se iets heel bijzonders) tegen de rest van de school, en zijn verkleed in kleren van hun eigen land. Omdat ik international prefect ben (Ik vond t zelf trouwens niet zo heel speciaal dat ik international prefect was, maar blijkbaar is t belangrijker dan ik dacht, want nadat dat bekend was gemaakt kwamen er best een aantal mensen op me af (ook mensen die ik niet/nauwelijks kende) om me te feliciteren en goed gedaan te zeggen enzo, dus dat was best grappig), moest ik samen met de andere international prefect, en de Head boy en Head girl (dus de 2 belangrijkste prefects) de assembly leiden, een (standaard)praatje houden, en alle landen opnoemen enzo. En toen na de assembly was de lokale tvzender hier, en die hebben ons geinterviewd, en dat is dus uitgezonden xD. Ik vind t zelf nogal beschamend om mezelf Engels te horen praten, maar ik ben wel mooi op tv geweest, dus dat is toch wel leuk (: Als je t aandurft om naar mn engels te luisteren, dit is de link: http://www.ch9.co.nz/node/17156

Nou, dat was t volgens mij allemaal wel weer voor deze blog, ik ga lekker slapen (:
Tot de volgende keer!!

Xx. Marleen
PS. Carolien, gefeliciteerd met je verjaardag!!!! :D
PPS. Ondanks dat ik niet zo heel veel meer van me laat horen, ik ben jullie allemaal niet vergeten hoor!! En ik vind t altijd leuk om van jullie allemaal te horen (:

  • 29 Maart 2012 - 15:52

    Sander:

    heeyy Marleen,

    Weer een tof verhaal om te lezen!
    Weer lekker aan het verslavende volleybal begonnen:D enjoy there the next 117 days :P

  • 29 Maart 2012 - 16:44

    Renske:

    Haha, wat en super verhaal weer :) En ik wist allang dat je een goede trainer bent ;-) Jij komt helemaal afgetraind en klaar voor een seizoen volley in Nl terug! :D :D Geniet ervan Leen en hou ons zo maar mooi op de hoogte!

  • 29 Maart 2012 - 22:58

    Almar:

    Leuk filmpje! :)

  • 30 Maart 2012 - 07:35

    Linda Weiman:

    Marleen, wat grappig om je filmpje te zien. Je Engels klinkt trouwens prima hoor. Ik doe het je niet na.
    Mooi dat je zo geniet van alles. Je doet zoveel dat ik me afvraag of je nog wel eens gewoon thuis zit om een boek te lezen of i.d.
    Veel plezier nog in de laatste maandjes daar.

  • 30 Maart 2012 - 10:17

    Theo:

    He Mar, leuk weer even van je te horen en dat het goed met je gaat ;-)
    Veelzeggend dat je op een doordeweekse dag om drie uur nog een gaatje weet te vinden om je blog te schrijven :-)!
    Geniet er van !

  • 31 Maart 2012 - 14:08

    Eefke:

    leuk filmpje, Marleen! En dat Engels valt toch nogal mee :)?

  • 02 April 2012 - 19:35

    Joke De V.:

    Wat leuk om weer zo'n lang verhaal te lezen en dan ook nog een filmpje - echt grappig om je daar tussen te zien staan.
    Rode draad in alles is wel het sporten en de gezelligheid met heel veel verschillende mensen.
    Het zal nog een hele klus worden om straks afscheid te nemen - maar dat is van later zorg: blijf genieten van het moment!!

  • 28 April 2012 - 13:07

    Margriet:

    Hoi Marleen,

    Wat een superleuke verhalen allemaal! Hartstikke leuke leuk! Geniet er maar lekker van hoor!

    Groeten uit New new village ( is t ook brst leuk hoor.......)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

High school jaar NZ

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2012

20. - Laatste blog!

02 Juni 2012

-

06 Mei 2012

19.

30 Maart 2012

18.

16 Februari 2012

17.
Marleen

Hoi Iedereen! Zoals jullie waarschijnlijk al weten, ga ik komend jaar (2011-2012) een High School jaar volgen in Nieuw-Zeeland. In deze weblog zal ik proberen op een voor jullie boeiende manier mijn belevenissen down under te beschrijven. Ik hoop dat jullie het leuk vinden! Groetjes, Marleen

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 45728

Voorgaande reizen:

26 Juli 2011 - 24 Juli 2012

High school jaar NZ

Landen bezocht: