15. - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marleen Tensen - WaarBenJij.nu 15. - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marleen Tensen - WaarBenJij.nu

15.

Door: Marleen Tensen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

27 November 2011 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hoihoi!

Na een lange tijd van afwezigheid, dan eindelijk weer een blog!
Ondertussen is de summer school begonnen, en ook al bijna afgelopen (: Komende week is het laatste weekje, en dan lekker zomervakantie tot februari!
Summer school is ongelofelijk saai. We doen veel saaie spellen, treasure hunt, wiskunde problemen oplossen, etc., en hangen gewoon op school, gelukkig zijn de internationals wel (bijna) allemaal heel aardig, dus maakt t niet zo veel uit, en hebben we het gewoon gezellig samen. Ook hebben we wel een aantal leuke uitjes gedaan, zo gingen we een dagje naar het strand om wildlife te zien, er was niet veel wildlife, al hebben we wel zeehonden gezien, maar we hadden heel goed weer, dus was t gewoon een lekker stranddagje. Ook zijn we naar een ecosanctuary gegaan, een park waarin de oorspronkelijke NZse natuur behouden wordt, en een dag gingen we naar verschillende art galleries, wat ik dan weer wat minder interessant vind :p
En 2 weken geleden gingen we op de tramp (terwijl de rest saai summer school had xD)! Dat was echt super leuk (: Op maandagochtend 6.15 waren we allemaal op school, op een jongen na, die wel al had betaald, maar had besloten niet op te komen dagen. We reden naar vlak boven Queenstown, en rond 1 uur begonnen we onze wandeling, dag 1. Na een flinke klim in het eerste uur, werd het vlakker, en hadden we een mooie wandeling naar de eerste hut. Het weer was heel goed, niet te warm, niet te koud, en geen regen, en eigenlijk ging alles prima. Eind van de middag kwamen we bij de hut aan, waar helaas ongelofelijk veel sandfly’s waren (vergelijkbaar met muggen). Ondanks dat iedereen zich rijkelijk had bespoten met insect repellent, waren we zo goed als allemaal helemaal lekgestoken binnen zo’n 5 minuten. En dat jeukte ontzettend… Maarja. In de hut was een andere groep van 4, en wij waren met een groep van 10, dus dat was vrij druk, maar ging prima. De leraren kookten ranzig instant food, maar we hadden honger, dus dat maakte eigenlijk niet zo veel uit. We hebben de hele avond kaartspellen gedaan, en gingen daarna lekker slapen. De volgende ochtend op tijd uit bed, om te beginnen aan wat de zwaarste dag zou zijn: 3 uur flink stijgen, pas over, 3 uur flink dalen. De wandeling was echt vrij zwaar, er waren lang niet overal ontzettend goede paden, dus dat was door rivieren lopen, omhoog klauteren over rotsen, dat soort dingen, en het begon ook nog eens ontzettend hard te regenen. Eenmaal op de pas was het heel makkelijk lopen, maar het waaide ongelofelijk hard, en het regende nog steeds heel erg, dus dat maakte het wel wat koud. Na de pas gingen we lunchen, om daarna de tocht naar beneden voort te zetten. Maar toen bleek dat het pad verlegd was, en na zo’n 1.5 uur waren we al beneden, en hoefden we nog maar een uurtje vrij vlak te lopen, dat viel dus reuze mee! En eerlijk gezegd vond ik deze dag, misschien wel juist door de regen en harde wind, de leukste (: Wel jammer was dat we door het slechte weer niet echt een mooi uitzicht hadden op de pas, als het helder was geweest zou dat denk ik heel mooi zijn geweest namelijk! Die nacht was wel een beetje jammer, want ik was vergeten mijn slaapzak in een plastic zak te doen, dus moest ik in een nogal vochtige slaapzak slapen, maarja, ik ben niet zo’n moeilijke slaper, dus dat ging naar omstandigheden best goed. Toen dag 3 was de wandeling vrij vlak, maar het was wel de langste dag, van volgens mij zo’n 8 uur wandelen. De hut waar we toen sliepen, had maar 3 bedden, en was echt ienie-minie, en het was de bedoeling dat we buiten onder zelf opgehangen tentdoeken zouden slapen. Het regende alleen wel, en de tentdoeken lekten, dus met de meiden hebben we ervoor gekozen om lekker in de hut te gaan liggen (:. En de volgende ochtend was de laatste dag alweer aangebroken! We hadden een vrij korte wandeling terug naar de parkeerplaats, en reden van daaruit eerst naar Qtown, waar we even de tijd hadden om wat rond te lopen en te lunchen, en toen was het tijd om terug te gaan naar Dunedin, waar we rond half 6 aankwamen.
En dan zou je denken, na het avondeten crash je moe in je bed, voor een lekker lange slaap, maar nee, Amelie, Laura en ik hadden al voor de tramp kaartjes gekocht om naar de bios te gaan, om naar Breaking Dawn te gaan. Dus die avond zaten we lekker in de bios:p
Verder heb ik veel tijd doorgebracht met Laura en Amelie, en ben ik ook nog met Youri naar de bios geweest, en heb ik met Grant afgesproken.

Wat dan ook nog nieuws is wat het vermelden waard is: Na 4 maanden hier in dit gastgezin te hebben gezeten, heb ik besloten van gezin te wisselen. Ik voelde me hier nog steeds niet helemaal thuis, en de match was gewoon niet zo heel goed. Ik heb er op school over gepraat met de international dean, en zij had een gastgezin voor me. Ik heb ze afgelopen week ontmoet. Het is een moeder Maria, die een NLse vader heeft, maar ze spreekt zelf geen NLs, een vader Hamish, die Kiwi is, een dochter van 20, Anika, en zij heeft een zoontje van 11 maanden, Lockie. Anika en Lockie wonen niet meer thuis, dus ik zal daar waarschijnlijk enig kind zijn, maar misschien nemen ze ook nog een Braziliaanse in huis, dat is nog niet zeker. Afgelopen woensdag heb ik bij hun thuis avondgegeten, en dat was heel gezellig, het zijn voor mijn gevoel heel aardige en relaxte mensen, en het voelde goed. Ik heb helaas niet meer de luxe van een eigen badkamer, maar dat maakt me ook weer niet zo heel veel uit. Wat wel iets was waar ik zoals jullie waarschijnlijk wel begrijpen tegenop zag, was dat ik tegen Simone moest vertellen dat ik had besloten hier weg te gaan. Maar dat viel eigenlijk ontzettend mee! Ik heb het er vanochtend met haar over gehad, en ze reageerde heel vriendelijk, en ze begreep dat ik het ergens anders wilde proberen, dat vond ik toch echt wel heel fijn, geen nare break-up :p Ik weet nog niet precies wanneer ik zal verhuizen, maar t zal wss ergens deze week gebeuren. Het nieuwe gezin woont trouwens zo ongeveer de straat onder mij, dus dat is nog steeds vrij centraal, en dichtbij veel vrienden, dus dat is natuurlijk ook fijn (: Ik ben benieuwd hoe t gaat worden, en zal volgende week een update geven over hoe het is!

Xx. en (hopelijk/waarschijnlijk) tot volgende week!

  • 27 November 2011 - 08:17

    EsmE:

    Hai Marleen!
    Wat een goede beslissing zeg om van gezin te wisselen. Je doet dit maar 1 keer in je leven dus als het dan niet goed voelt, is het echt zonde van je jaar!
    Kan me voorstellen dat je het rot vond om te vertellen. Krijgt zo n gezin een vergoeding ofzo voor jouw verblijf daar?
    En gaat simone nu iemand anders in huis nemen?
    Wel heel leuk natuurlijk ook weer om weer eens bij een ander gezin te kijken hoe het eraan toegaat.
    En wat klonk die tocht ontZettend zwaar. Waren er ook douches en wc s onderweg? Ik denk het niet? Nou geniet er maar weer van, van alles. En veel geluk bij je nieuwe gezin! Xxx

  • 27 November 2011 - 12:01

    Joke De V.:

    Hoi Marleen,
    Gisteren op het verdaagsfeestje van Meike hoorden we al van je beslissing om even verderop te gaan wonen. Lijkt me een heel lastige beslissing en ik vind het ook heel dapper dat je dit zo hebt aangepakt. Fijn dat Simone er zo op reageerde. Misschien was het voor haar ook een soort van opluchting. Zij zag misschien wel dat jij andere verwachtingen, wensen had, maar kon dit niet realiseren. Zeker als er iemand bij je in huis woont lukt het niet om je mooier voor te doen dan je bent. Dat houd je misschien een dag vol. Ik ben heel benieuwd hoe het op het nieuwe adres zal uitpakken. Voordeel is wel dat je nu al een eigen leven heb opgebouwd, waardoor je start al heel anders is.
    Als ik je verslag van de klimpartij lees, merk ik dat jij nog wel veel meer avontuur aan kan. En dan daarna niet lekker dutten, maar gewoon een filmpje pakken.
    Sterkte met je verhuizing en ik hoop een goede nieuwe start!
    Liefs,
    Joke

  • 27 November 2011 - 13:35

    Emma:

    Heel veel plezier bij je nieuwe gezin! Hoop dat de 'klik' blijft :) Is de kerstsfeer daar al begonnen?

  • 27 November 2011 - 13:49

    Wilma M.:

    Ha Marleen, je bent een echte BIKKEL hoor!!(wandeltocht)
    Goed dat je naar een ander gezin gaat! Ik wens je daar nog een hele gezellige tijd!
    Wat een ontzettend lange zomervakantie heb je! Je gaat natuurlijk lekker 3 weken met je ouders/ broer en zus rondtrekken. Daar zit je vast al naar uit te kijken. Heb je al plannen voor de overige weken?
    Groetjes,
    Wilma

  • 27 November 2011 - 16:25

    Eefke:

    Leuk verhaal zeg, over de tramp. Goede beslissing, Marleen, om het in een ander gezin te proberen, zodat je de rest van de tijd je beter op je gemak kunt voelen. Veel succes!

  • 28 November 2011 - 09:41

    Lindy:

    Weer een mooi verhaal :) Wat goed dat je naar een ander gastgezin gaat wanneer je je niet zo op je gemak voelde bij het eerste gezin. Je bent nog zo'n acht maanden in NZ? Heb je foto's gemaakt van die tramp? Leuke plannen voor de zomervakantie? Krijg je bezoek uit Nederland?

  • 05 December 2011 - 12:48

    Denies:

    Marleen :)
    Wat goed dat je toch hebt doorgezet om naar een ander gezin te verhuizen (beetje cliché deze opmerking, lees ik net hieronder, maar toch) Heel dapper idd! ;) Kan me voorstellen dat t ff moeilijk was om aan Simone te vertellen..
    Maar wat gaaf dat je nu bij een kiwi in huis komt! :D Krijg je waarschijnlijk toch de cultuur thuis die je wilde hebben :) Ben je inmiddels al verhuisd?
    Haha die tramp klinkt idd vet gaaf! :) ik ga zo ff kijken of je nog foto's hebt staan :) Zullen we snel weer een x skypen?? :D Geniet alvast van je vakantie! (beetje korte afsluiting, maar ik zie net dat mn college zegmaar nú begint xD ) Liefs!!

  • 09 December 2011 - 20:05

    Fred En Anneke :

    Nog even een late reactie........ de nieuwe "nieuwsbrief" zal vast binnenkort de PC weer inrollen, dan kun je gelijk nog even een brandende vraag beantwoorden die maar door ons hoofd blijft tollen. Het gaat over de kiwi, de enige echte, de vrucht die je kunt eten. Je vertelde een tijd geleden dat de NZ' ers die niet schillen en niet doorsnijden en uitlepelen, maar er zo in happen. Raar idee voor ons, maar eten ze die schil er dan ook bij op, of spugen ze die uit??????? Waar een mens al niet over door blijft denken.......... we zijn benieuwd.
    We wensen je in je nieuwe gezin heel veel geluk en plezier! Geniet van de zomer, van de vakantie en de gezelligheid wanneer over een paar weken ATKM arriveren, leuk hoor!
    Groetjes, Fred en Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

High school jaar NZ

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2012

20. - Laatste blog!

02 Juni 2012

-

06 Mei 2012

19.

30 Maart 2012

18.

16 Februari 2012

17.
Marleen

Hoi Iedereen! Zoals jullie waarschijnlijk al weten, ga ik komend jaar (2011-2012) een High School jaar volgen in Nieuw-Zeeland. In deze weblog zal ik proberen op een voor jullie boeiende manier mijn belevenissen down under te beschrijven. Ik hoop dat jullie het leuk vinden! Groetjes, Marleen

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 45739

Voorgaande reizen:

26 Juli 2011 - 24 Juli 2012

High school jaar NZ

Landen bezocht: