12. - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marleen Tensen - WaarBenJij.nu 12. - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marleen Tensen - WaarBenJij.nu

12.

Door: Marleen Tensen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

24 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hoihoi!

Weer hoog tijd voor m’n volgende blog, en een hoop te vertellen! Wel over een kort weekje, want vorige blog was geëindigd bij di.avond.

Woensdag heb ik overdag niet zo heel veel gedaan, kamer&badkamer opgeruimd+schoongemaakt (ja, dat moet helaas ook zo af en toe), tas voor Arrowtown ingepakt, en gerelaxt. Aan het einde van de middag ben ik naar Youri’s huis toe gegaan, en heb ik daar avond gegeten. Voor het eerst dus weer in een NL’s gezin! Was gezellig, en grappig om hier in een Nl’s gezin te zijn. Verder hebben we nog een film gekeken, de hond uitgelaten op het strand, nja, gewoon gezellig (:

Donderdag ochtend heb ik de bus gepakt naar de stad, en heb ik het laatste stukje naar het treinstation gelopen, waar de bus naar Queenstown vandaan zou vertrekken. Toen ik er was was Katharina er nog niet, maar ik zag wel een ander meisje staan, met een backpack, dus ik dacht, nja, laat ik daar maar mee gaan praten. Big surprise: Ze was Duits. Uit Berlijn, iets van 25 jaar, en door NZ aan het backpacken, daarna gaat ze naar Australie, en dan nog naar India! Toen Katharina aankwam, kwam ook de bus (busje) aan. En toen op reis naar Queenstown, zo’n 4 uur hier vandaan. Dat was gezellig, gewoon wat gekletst met Katharina en de backpacker. Ook zat er een 23jarige jongen uit Engeland in de bus, die erg veel praatte. Aan het eind had hij nog onze nrs gevraagd, en heeft ons alledrie nog een paar stalkende smsjes gestuurd, die we na een paar keer maar zijn gaan negeren :p
Toen we in Queenstown waren aangekomen werden we daar opgehaald door Anna en haar gastouders, en zijn we naar hun vakantiehuisje in Arrowtown gegaan. Die middag hebben we met z’n 3en gewoon wat door Arrowtown gelopen. Het is een heel klein, schattig dorpje, en was best gezellig (:

Vrijdag zijn we op tijd opgestaan, en gingen we eerst ’s ochtends om 8 uur al zwemmen. Daarna terug naar Atown om te ontbijten, en daarna naar Qtown. Eerst gingen Katharina en Anna jetboaten, ik had er helaas geen geld voor, dus heb aan de kant gewacht. Maar vond het niet zo heel erg hoor! Daar hebben we kort wat rondgelopen, en toen zijn we naar het Kiwipark gegaan. Dat is een wildlife park met allemaal NZse dieren, vooral veel vogels. Met een audiotour zijn we het hele park door gelopen, hebben we Kiwi’s gezien, en het was best wel leuk eigenlijk :p Kiwi’s zijn nachtdieren, dus normaal zie je ze niet in het wild, maar nu hebben we dus wel kiwi’s gezien, wat toch wel moet als je in NZ bent. Kiwi’s leggen relatief hele grote eieren, wat op zich niet boeiend is, maar ik zal een foto uploaden van een xray van een ‘zwangere’ kiwi, dat ziet er best wel extreem uit nl!
’s Avonds gingen Anna’s gastouders de deur uit, dus hadden we het rijk alleen :p We hebben pizza gegeten, en daarna lekker film gekeken (:

Zaterdagochtend gingen we met z’n 3en naar Queenstown. Ik had de stad nog niet heel erg gezien (Anna en Katharina zijn er al een keer eerder geweest, dus die hadden het al wel gezien), dus hebben we wat rondgelopen. Eerst naar Lake Wanaka, en daarna wat door het centrum. En toen was het tijd om te vertrekken naar: De Bungy Swing!! :D Dat is eigenlijk een heel grote ‘schommel’ (300m lang, 160m boven de grond), met een 70m vrije val! Was echt heel gaaf, en ik heb de DVD er ook van gekocht, moet alleen nog even uitzoeken hoe ik dat kan uploaden. Ik had er voor gekozen om op z’n kop hangend de swing te doen, dus dan hang je daar, wachtend om gereleased te worden. Anna had gevraagd of ze ons mocht releasen (Katharina ging ook, maar na mij), helaas lukte het haar niet bij mij, ze richtte niet goed ofzo. Ik hing daar dus 35 seconden te wachten op m’n swing :p Achja, heb ik meer tijd! (http://www.bungy.co.nz/the-nevis/the-nevis-swing --> de site van de swing) Na mij ging Katharina ook, en Anna had voor ons de hoogste bungyjump van NZ gedaan! Hij is 134m hoog, en t zag er heel gaaf uit! Na dat avontuur zijn we terug gegaan naar Arrowtown. Het was al die dagen heel warm, dus we besloten naar de rivier te gaan en te zwemmen (in lekker koud water ;) ) en te zonnen. Relaxte middag dus verder. ’s Avonds kwamen de buren eten en hadden we een bbq, en de rest van de avond gezellig met z’n allen gekletst. Ik weet niet of ik het al had verteld, dus sorry als je dit 2x moet lezen, maar van 14 t/m 17 november ga ik met 10 andere exchange students op de tramping tocht, georganiseerd door de school. Een huttentocht in de bergen, met erg veel/zwaar wandelen, eigen backpack met slaapzak etc. erin. Ik kijk er heel erg naar uit! Anna’s gastvader gaat elk jaar als begeleider mee op de tocht, en ik wist niet precies wat we nou gingen doen (wel het trampen of course, maar niks meer), dus vroeg ik daar nog wat extra naar. En wat hij vertelde klonk veelbelovend: de 14e vertrekken we om 6u/half 7 ’s ochtends van school, zodat we onze tramp om 8 uur kunnen beginnen. Fijn, ik ben zo’n ochtendmens! :p En ook vertelde hij dat er elk jaar minstens een iemand in huilen is uitgebarsten, omdat t zo’n zware tocht is… Achja, ik heb er nog steeds heel veel zin in!

Zondagochtend zijn Anna en Katharina naar het museum in Arrowtown gegaan, maar ik had daar eigenlijk niet zo’n zin in, dus ik ben lekker in de zon gaan zitten en een boek gaan lezen. En niet zomaar een boek, een Duits boek. The Host, van Stephenie Meyer, maar dan dus de Duitse versie, 862 pagina’s dik :p Toen ze terugwaren begonnen we weer aan de terugtocht naar Dunedin. Maar niet zonder een tussenstop bij de allereerste bungyjump brug (Kawarau Bridge) ter wereld. Want Katharina en ik wilden natuurlijk ook nog een bungy jump doen! Toen ik bovenop de brug stond, vroeg ik of ze konden proberen me het water te laten raken, want daar kan je voor kiezen bij deze jump, en ze zouden hun best doen. Wel ter instructie: als je het water raakt, handen naar voren (dus alsof je duikt), en je kin tegen je borst. Handen naar voren/richting het water is niet zo moeilijk, dat doe je eigenlijk automatisch wel. Ik was wel bang dat ik m’n kin tegen m’n borst zou vergeten. En inderdaad, daar heb ik niet meer aan gedacht. Ik ben wel vol het water in gegaan, tot ongeveer m’n bovenbenen! En dat was zoooo gaaf!!!! Ben heel blij dat t lukte, wat dat maakte de al geweldige jump nog 10x beter! :D Ik zal een paar foto’s van de jump plaatsen. (http://www.bungy.co.nz/kawarau-bungy-centre/kawarau-bungy)
En toen had ik dus, na al die jaren, eindelijk een bungyjump gedaan! Ik zou t zo weer doen, en raad t echt iedereen aan, t is echt geweldig :D. Sommige mensen zeggen dat de swing enger/leuker is, omdat er veel meer g-forces op je werken, maar ik vond zelf de jump toch echt veel beter! (Dat betekent niet dat de swing niet leuk was natuurlijk :p) Helaas heb ik dus niet mn kin tegen mn borst gebracht, en nu zitten er op de plek waar je normaal je wallen hebt en op m’n oogleden een paar (kleine) mooie blauwe plekken… Deed en doet geen pijn gelukkig, maar ziet er wel wat suf uit :p
Zondagavond was de RWC finale! NZ speelde tegen Fr. En, ondanks dat ik vond dat Fr eigenlijk beter speelde, heeft NZ gewonnen!!! Het was echt een spannende wedstrijd, en uiteindelijk met maar 1 punt verschil heeft NZ 8-7 gewonnen, en dus voor de 2e keer wereldkampioen! :D

Vandaag, maandag, hadden we nog steeds vrij, i.v.m. labour day. Ik heb niet zo veel uitgevoerd. Beetje sax gespeeld, en nog wel een korte wandeling gemaakt, maar dat was t wel. En eigenlijk vond ik dat na een drukke vakantie helemaal niet zo erg:p

Ik heb besloten om elke ochtend, voor school, te gaan hardlopen, zodat ik iig toch nog wat sport hier. Moet er dus helaas vroeg uit morgen, en daarna begint school weer… En ondanks dat t allemaal veel relaxter is dan in NL, vind ik nog steeds vakantie wel fijner dan school. Gelukkig nog maar 2 weekjes! Daarna hebben de anderen exam leave, waarin ze kunnen studeren voor de examens die er al snel aankomen. En voor de exchanges begint dan dus onofficieel de vakantie al :D

Nou, dat was t m dan weer voor deze week, tot volgende week!
Xx.

Ps. Ik upload nu maar een paar foto’s, aangezien Katharina de meeste foto’s heeft (en een filmpje van m’n jump) (erg goede camera nl.) Dus als ik die krijg, zal ik daar nog meer van uploaden.
Pps. Ik heb wel foto’s geupload bij vorige week’s blog. Als je die wil zien moet je dus even een reisverslag terug klikken.

  • 24 Oktober 2011 - 11:33

    Joke:

    Ha bikkelstoere Marleen, dat zijn echt vet coole foto's van je bungeejump zeg!

    *diepe buiging maakt*

  • 24 Oktober 2011 - 13:20

    Wilma Marissen:

    Ha Marleen,
    Echt super stoer dat je van de Kawaraubrug durfde te bungyjumpen!!!
    Wij hebben er destijds een hele poos staan kijken, ik vond het héél eng. We zagen ook dat sommigen uiteindelijk niet durfden te springen, als ze op het springplankje stonden.
    Dan kregen ze gewoon een duwtje!!!
    Maar jij doet het zomaar, super!!!
    Als ik je verhalen lees, krijg ik de indruk dat je je al heel erg thuis voelt daar :-)

    groetjes,
    Wilma M.

  • 24 Oktober 2011 - 14:26

    Irene Van Der Heden:

    Marleen! Wauw dat klinkt echt als een super vette ervaring! En verder lekker relaxt leven heb je zeg :p
    Xxxx we moeten weer eens skypen!

  • 24 Oktober 2011 - 14:27

    Irene Van Der Heden:

    En wat een mooie foto's!

  • 24 Oktober 2011 - 15:43

    Esme:

    Wat een supercoole foto 's!!! En wat sta jij helemaal relaxed daar op de randje!!! Brrrr dat deed ik je toch niet na... Superstoer! Hulde!

  • 25 Oktober 2011 - 13:54

    Linda:

    O jeetje, wat eng!!! Dat je dat durft!!!! Wel cool zeg. Je duikt er wel prachtig in.

  • 25 Oktober 2011 - 14:02

    Linda:

    O,crisis! Ik heb net die filmpjes nog even bekeken op you tube van de bungeejump en de swing. Om buikpijn van te krijgen.

  • 25 Oktober 2011 - 18:46

    Jeroen:

    Jij bent lekker bezig meiss!! :-) Sportief tot en met, en het woord bang komt niet in je vocabulaire voor ;-) Volgens mij heb je niet eens tijd om heimwee te krijgen :-P Go Marleen....go!! :-) Nou..in afwachting van het volgende spectaculaire verhaal verblijf ik,


  • 25 Oktober 2011 - 19:59

    Lindy:

    Opnieuw gaaf om te zien en leuk om te lezen :D Wat ga je doen in je vakantie? Heb je nog maar twee weken school?? Ik dacht dat de zomervakantie in NZ in december en januari was?

  • 26 Oktober 2011 - 11:30

    Marijke:

    Ooohh wat stoer! En wat een gave foto's! Dat zou ik dus écht nooit durven en doen.. haha! Lekker bijna vakantieee!!

  • 26 Oktober 2011 - 20:23

    Eefke:

    Wouw, Marleen, wat een foto's, gaaf hoor. Dat je dat durft. Leuk om ook weer je andere belevenissen te lezen. Je bent lekker bezig daar en dan al snel...vakantie!
    Veel plezier ennuh...niet te vaak springen, he, daar wordt je namelijk zweverig van :)

  • 28 Oktober 2011 - 20:44

    Caroline+ De Nijzen:

    Hoi Marleen, mooie foto's van je trip. Ik ben blij dat je de sprong overleefd hebt zonder al te veel schade.... Was even in de war over de kiwi, dacht meer aan de groene vrucht.
    Veel plezier daar gewenst van ons allemaal. Groetjes

  • 28 Oktober 2011 - 21:21

    Nadine:

    Hoe eng!!!! Dat zou ik echt nooit durven. Maar parasailen lijkt me wel leuk.

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

High school jaar NZ

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2012

20. - Laatste blog!

02 Juni 2012

-

06 Mei 2012

19.

30 Maart 2012

18.

16 Februari 2012

17.
Marleen

Hoi Iedereen! Zoals jullie waarschijnlijk al weten, ga ik komend jaar (2011-2012) een High School jaar volgen in Nieuw-Zeeland. In deze weblog zal ik proberen op een voor jullie boeiende manier mijn belevenissen down under te beschrijven. Ik hoop dat jullie het leuk vinden! Groetjes, Marleen

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 45739

Voorgaande reizen:

26 Juli 2011 - 24 Juli 2012

High school jaar NZ

Landen bezocht: