14. - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marleen Tensen - WaarBenJij.nu 14. - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marleen Tensen - WaarBenJij.nu

14.

Door: Marleen Tensen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

07 November 2011 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Pfft, alweer een week voorbij, wat gaat dat snel zeg! Voor m’n gevoel heb ik gister m’n vorige blog nog geschreven…

Afgelopen woensdagochtend hadden we met de y13 food mensen een teacher lunch. Alle y13’s hadden al een paar weken geleden een recept uitgekozen om te koken, en afgelopen woensdag moest het na een paar trials voor t echie. Toen tijdens de lunch de leraren die zich hadden aangemeld om te komen eten waren komen opdagen, had iedereen z’n lunch klaar en mooi als buffet opgediend. Ik had zelf een mushroom risotto gemaakt, en dat was erg lekker! De leraren vonden alles erg lekker, en hebben de dag daarna ook nog extra de foodslerares bedankt en gecomplimenteerd met al het lekkere eten dat we hadden gemaakt. Dat was dus een succes! (:
Die middag ben ik met Laura, Amelie, Anna en Katharina de stad in geweest, en hebben we de film footloose gezien. De film was op zich wel goed, maar hij viel ons allemaal eigenlijk een beetje tegen.. Niet per se een aanrader, maar alsnog erg gezellig om naar de bios te gaan (:

Zaterdag vierde Katharina, die vrijdag jarig was, haar verjaardag. Met ons groepje internationals en 2 kiwimeiden zijn we naar het zwembad gegaan, en daarna hebben we nog wat gedronken in de stad.
En die ochtend heb ik weer opgepast, na 5 weken niks! Ging goed, was leuk, en zijn aardige mensen, en jaa, deze keer heb ik wel een volgepoepte luier mogen verschonen (: Leukste klusje op aarde! Nja, eigenlijk viel t me best wel heel erg mee… Kan geholpen hebben dat t eigenlijk (gelukkig) niet stonk. T zag er alleen wel erg ranzig uit. Maarja, ook weer iets nieuws geleerd. Weet ik dat ik dat ook kan xD

En toen zondag nog een verjaardag! Grant vierde zijn verjaardag, en we gingen met een vrij grote groep mensen paintballen!! Had dat nog nooit gedaan, maar was wel iets wat ik eigenlijk wel eens wilde doen, en het was echt heel erg gaaf :D We kregen ook zo’n legerjacket aan, en heel toevallig had ik er een gepakt waar een NL’se vlag op de mouw zat! Ik heb geen idee waarom die erop zat, maar er waren maar 2 andere jackets met een NLse vlag, en de rest was vlagloos, dat vond ik toch wel heel grappig xD Vaak wordt gezegd dat paintballen heel erg pijn doet, maar dat viel echt heel erg mee! Er waren een paar die ik wel voelde, maar dat was binnen een seconde weer over, en de meeste deden echt totaal geen pijn, maar daar had ik geen problemen mee xD Ik ben zelf wel een aantal keer geraakt, maar heb ook anderen veel geraakt, dus dat was goed (: We speelden verschillende spellen, bij eentje was het eigenlijk gewoon vlaggen veroveren, maar moest je elkaar dus niet aftikken maar afschieten, bij een ander spel lag de vlag in het midden en op het startsignaal moesten allebei de teams proberen de vlag te pakken te krijgen, en in de bunker van het andere team te leggen, en het laatste spel was ‘saving private Ryan’. Ons team werd in zo’n ‘schip’ gezet, en zodra de vijand in beeld kwam werd ons schip geopend, en konden we dus beschoten worden. Op de heuvel stond een pion, en als we die binnen 5 minuten hadden aangeraakt, hadden we gewonnen, waarbij je als je geraakt werd meteen uit het spel was. Het was allemaal heel leuk om te doen, en heel veel gaver dan met het normale aftikken:p En natuurlijk had ons team gewonnen!! (Niet dat dat dankzij mij was, maar toch…) Na het paintballen zijn we nog naar de botanic gardens geweest (vlakbij m’n huis) om te picknicken en toen het begon te regenen met z’n allen gezellig in Grant’s huis gezeten&gekletst. Er waren veel mensen van Logan Park, maar ook een paar van andere scholen, en het was gezellig om weer wat nieuwe mensen te ontmoeten (:

Verder kwam ik er vandaag toen ik op weg wilde gaan naar school helaas achter dat m’n band lek was… toen moest ik dus m’n fiets terug in de garage zetten, en naar school lopen, en was ik 40 minuten te laat.. Maar t maakt de leraar niks uit, dus eigenlijk was t niet zo erg.. alleen zit ik dus nu wel met een lekke band, maar daar kijk ik morgen wel even naar, en dan hopen dat ik m kan plakken, weet alleen niet of ik dat kan:p
Na school weer een hockeywedstrijd, en weer erg heet, dus best zwaar om te spelen.. En tja, ons team was niet zo goed vandaag, want ehmmm, we hebben met 11-1 verloren xD Achjaa, t was gezellig, en we hebben wel hard gesport, dus daar gaat t om ;)

Over het weer gesproken (niet dat dat nou zo’n interessant onderwerp is, maar nu toch wel het vermelden waaard) : Terwijl jullie blijkbaar in november nog in je tshirt buiten zitten, is het weer hier ook raar. Afgelopen vrijdag toen ik naar school ging, was het goed, en ben ik zonder jas gegaan, toen ik op school zat, begon het erg hard te regenen, toen was het weer droog toen ik terug ging, toen begon het weer te regenen, en toen was het weer droog (gelukkig heb ik dus niet door de regen hoeven lopen..). En terwijl het vorige week 27 graden, uitzonderlijk warm voor Dunedin, is geweest, en vandaag ook echt heel warm was, heeft het zaterdagochtend (toen ik nog sliep:p) gesneeuwd!!!! Ja, terwijl t hier al bijna echt zomer is, en het bij jullie winter zou moeten zijn, sneeuwt het hier gewoon, totaal absurd. Maaaarja.

Op school zijn het trouwens echt de laatste dagen. Vandaag was de laatste ‘echte’ schooldag (voor alle kiwi y13’s), en dan is er morgen een halve lesdag, waarin de meeste mensen door prizegiving geen les hebben. De hele sfeer in mijn jaar is een ‘laatste schooldagen’ sfeer, en daardoor voelt t voor mij ook helemaal zo, wat heel raar is, want het is niet ‘mijn’ school geweest voor de afgelopen paar jaar, en ik ga ook helemaal niet weg, want na de vakantie zit ik hier gewoon nog steeds. Heel apart gevoel dus :p. Ook zijn deze 2 dagen een soort ‘speciaal gekleed’ dagen. Vandaag ‘moesten’ we in formal gaan, ik heb alleen geen formal clothes, dus was maar normaal gegaan:p De meeste mensen waren formal, maar ook een aantal niet, dus ik viel niet té veel uit de toon gelukkig. En morgen is het pyjamas. Dat betekent dus lekker in de pyjama naar school, en dat gaat me wel lukken :p Ook is er een leavers breakfast, waar ik, ondanks dat ik niet weg ga, wel naartoe mag. Dus al om 7.30 op school voor een ontbijt met z’n allen, maar dat zal vast gezellig worden!

Wat trouwens goed nieuws (voor mij) is, is dat Hope heeft besloten om volgend jaar op Logan Park te blijven, en dus y13 over te doen. Het schoolsysteem hier werkt heel anders dan in NL, je hoeft niet te blijven zitten als t slecht gaat (volgens mij), maar als je heel weinig credits haalt, zit je er zelf mee. Je kan er dus wel zelf voor kiezen als je het over wil doen. Hope wil iets met muziek doen, en krijgt volgend jaar een kaakoperatie, en om ook nog een paar andere redenen blijft ze dus volgend jaar op LP. Dat betekent dus dat ik iig al, buiten de internationals, een vriendin heb in het begin van t jaar (:

Xx. en welterusten (:

  • 08 November 2011 - 09:32

    Linda:

    Ha die Marleen

    Is je band inmiddels al geplakt??? Kijk anders even op internet bij "banden plakken voor dummies". Je krijgt dan op you tube filmpjes te zien hoe je moet plakken. Heel handig.
    Succes!!!!

    Groetjes van Linda

  • 10 November 2011 - 18:14

    Jeroen:

    Hey Leen :-P

    Zijn de blauwe plekken van het paintballen al weer een beetje weggetrokken? :-) Dan kun je je tijdens de mooie zomertijd weer fatsoenlijk buiten vertonen in zomerde kleding. Wanneer begint BTW je vakantie? Dat zal wel niet zo lang meer duren......ga je nog wat bijzonders doen?....Op vakantie bijvoorbeeld? ;-) En leuk dat je iig een vriendin hebt aan het begin van het volgende jaar.... O ja...alle geleerde recepten moeten, eenmaal terug in NL, natuurlijk door de rest van de familie geproefd worden.
    Nou...völle wille en tot horens! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

High school jaar NZ

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2012

20. - Laatste blog!

02 Juni 2012

-

06 Mei 2012

19.

30 Maart 2012

18.

16 Februari 2012

17.
Marleen

Hoi Iedereen! Zoals jullie waarschijnlijk al weten, ga ik komend jaar (2011-2012) een High School jaar volgen in Nieuw-Zeeland. In deze weblog zal ik proberen op een voor jullie boeiende manier mijn belevenissen down under te beschrijven. Ik hoop dat jullie het leuk vinden! Groetjes, Marleen

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 45737

Voorgaande reizen:

26 Juli 2011 - 24 Juli 2012

High school jaar NZ

Landen bezocht: