4. - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marleen Tensen - WaarBenJij.nu 4. - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marleen Tensen - WaarBenJij.nu

4.

Door: Marleen Tensen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

21 Augustus 2011 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hoihoi!

Afgelopen week had ik op maandag en dinsdag sneeuwvrij, lekker lang weekend en een korte schoolweek dus! Maandag waren Christian, Carmen en Desiree een sneeuwballengevecht aan het houden toen ik wakker werd, ik heb me dus meteen aangekleed en ben naar buiten gegaan om mee te doen, uiteindelijk heeft zelfs Simone nog een beetje meegedaan, dus dat was wel grappig. We zijn echt een paar uur buiten geweest, en het was echt heel leuk :). Toen we daarna naar binnen gingen hebben we monopoly gespeeld, daarna 4 op een rij, en daarna heb ik ze halli galli geleerd. Een hele spelletjesmiddag dus, gezellig om zo iets met het gezin te doen. Vooral Carmen en Desiree vonden halli galli heel leuk, en de volgende dag, weer sneeuwvrij, vroegen ze of ik het weer met ze wilde spelen. Maar goed dat ik het heb meegenomen dus.
Ik zal een paar foto’s plaatsen van het sneeuwballengevecht!
O, en ik hoorde dat het weer in NZ zelfs bij jullie op het nieuws was! Echt grappig, want hier in Dunedin lag er echt niet zo heel veel sneeuw. Redelijk wat, maar niks extreems, en het heeft maar een paar dagen gelegen, dus bijzonder dat t ‘wereldnieuws’ was. Maar misschien was het in de rest van NZ wel erger, dat weet ik niet..

Op school was het deze week ook weer leuker, ik heb nu wat meer een vast groepje in de pauzes, dus ik leer steeds meer mensen wat beter kennen. Vooral Hope, die ook mee was naar de bios vorige week, is heel aardig, en ik kan het met haar erg goed vinden. Ook heb ik me nu opgegeven voor saxofoonlessen op school. Daar begin ik dinsdag mee, khoop maar dat ik het een beetje kan! De lessen zijn gratis, ik hoef alleen voor de huur te betalen, dus dat is een meevaller! En de lessen zijn ook nog eens tijdens schooltijd, dus elke week mis ik een andere les, omdat ik saxofoon aan het spelen ben… Helemaal leuk:).
Verder was school niet zo bijzonder, natuurlijk maar 3 dagen, dus niet zo veel gebeurd.

Er is ook weer veel gebakken deze week:) Maandag ging ik boterkoek bakken. Alles zag er goed uit, maar toen ik m in de oven had gehad, was het echt prut.. Ik had geen idee wat er mis was gegaan, want ik had gewoon het recept gevolgd. Ook Simone wist niet hoe het kwam. Totdat ze er opeens achter kwam dat ik Maizena had gebruikt in plaats van bloem… Ik ben nog niet 100% thuis in de keuken hier, en alles zit in potten, en ik had dus de verkeerde gepakt.. Lekker slim weer :p Dinsdag had Carmen meringues gemaakt, en Desiree een kersentaart, het leek me geen goed idee als ik zelf wat zou maken, dus ik heb gewoon lekker gesmuld van hun baksels:). Afgelopen vrijdag na school vroeg Simone of ik een apple crumble wilde maken, ik begon er huiverig aan, bang om weer iets fout te doen, maar alles is gelukkig goed gegaan, dus ’s avonds hadden we als toetje een lekkere apple crumble, met ijs natuurlijk! Gister had Simone een trifle gemaakt, en vanochtend kon ik ontbijten met wafels. Ik krijg dus wel veel lekkers hier:) De ijscoman kwam ook weer langs gister, volgens mij weet hij nu dat hij veel kan verdienen in deze straat.

En, groot nieuws, gister kwam de film van Justin Bieber hier uit op DVD. Carmen is echt de grootste fan die ik ooit heb gezien. Echt niet normaal… Ze had hier een sleepover geregeld met vriendinnen, en hebben een JB filmnacht gehad. Volgens mij hebben ze de film echt 3 keer achter elkaar gezien ofzo:p Maarja, wel gezellig zo’n groep 12jarige giechelende meiden over de vloer…

Ook heb ik afgelopen week veel geskyped, eerst met Theo en Aline, die net terug waren van vakantie, daarna met Irene, daarna met Denise, en daarna ook nog met Oma, Joke en Aline. Erg leuk om even met elkaar gepraat te hebben :)

Verder heb ik een rustig en relaxed weekend. Wat films gekeken, en verder niks…

O, en Wilma, ik heb inderdaad ook nog een ‘voorjaarsvakantie’, volgens mij heb ik in oktober 2 weken vrij, lekker dus :) En dan begint ergens eind november of in december mijn zomervakantie!

Xx.

  • 21 Augustus 2011 - 04:11

    Esther:

    Aaaah ik vind die saxofoon lessen een goed idee :)

  • 21 Augustus 2011 - 04:11

    Esther:

    Aaaah ik vind die saxofoon lessen een goed idee :)

  • 21 Augustus 2011 - 07:22

    Esme:

    Hi marleen! Wat klinkt het allemaal gezellig. Wel leuk dat je in zo n gezellig spelletjes gezin terecht bent gekomen. En kan me voorstellen dat die kinderen het ook heel leuk vinden dat jij er bent!

    En wat wordt er veel gebakken bij jullie daar! Is dat overal in nieuw Zeeland of alleen bij jullie gezin? Heerlijk hoor!!! Gelukkig dat jij het makkelijk kan hebben! Ik zou echt tien kilo zwaarder thuis komen na een jaar.....

    En wat ik ook heel grappig vind, is dat er een ijscoman komt in de winter! Dat zou je je in Nederland niet voor kunnen stellen.

    Mark en ik zijn nu heerlijk op vakantie. We zitten in de Algarve in Portugal voor twee weekjes. Mark ligt nog te slapen maar ik werd al om acht uur wakker van andere lawaaimakende toeristen maar goed, nu kon ik gezellig jouw reisverslag lezen.

    Heel veel plezier maar weer en leuk om zo elke keer wat van je te horen!

    Liefs Esme

  • 21 Augustus 2011 - 08:36

    Aline:

    Leuke foto´s ! :)
    En wat een heerlijke dingen hebben jullie gemaakt. Ik heb ook goed mijn best gedaan afgelopen week, maar meer in de hartige hoek. Heb zelfs een oude ´delicious´ van de kapper gekregen, omdat ik er zulke lekkere dingen in zag staan. Maar nu heb ik ook zin om een trifle te maken en binnenkort vast wel weer een keer van die zalige pavlova´s. Gelukkig ga je sax spelen, naar school heen en weer fietsen en ook lekker sporten, dus genoeg inspanning en beweging, zodat je die heerlijkheden wel aan kan :)

  • 21 Augustus 2011 - 10:11

    Joke De V.:


    Grappig dat je met allemaal dingen bezig bent die bij jullie thuis wel heel aanwezig zijn: lekker eten, muziek en spelletjes.
    Volgens mij heeft jouw gastgezin erg geboft met jou en lukt het jou ook aardig om daar je draait te vinden.
    Ik had inderdaad op Radio 1 een reportage gehoord over de sneeuw in NZ. Normaal zou ik daar echt niet warm of koud van worden....maar nu luisterde ik met aandacht.
    Misschien kun je binnenkort een geluidsfragment laten horen van je eerste sax probeersels. Ik vind het echt een instrument dat bij jou past.
    Succes ermee!!!!

  • 21 Augustus 2011 - 13:37

    Irene:

    Aah ik vind je verhalen echt leuk (:
    Keep up the good work!

    Xxxx

  • 21 Augustus 2011 - 13:46

    Eefke:

    Ha Marleen,

    wat leuk om zo je uitgebreide reisverslagen te lezen en je foto's te zien. Wat een vreselijke reis naar NZ had je zeg, maar zo te zien begin je al een beetje te wennen en je thuis te voelen in je gezin en op school. Geweldig uitzicht vanuit je kamer!
    De sneeuwberichten over Dunedin hebben zelfs het Leids Dagblad bereikt, wist je dat?
    Dat saxofoon spelen lijkt me echt heel gaaf....
    Nou Marleen, alvast een hele fijne verjaardag toegewenst, het ga je goed, blijf je volgen,

    groetjes, Eefke

  • 21 Augustus 2011 - 18:35

    Fred En Anneke:

    Ongelooflijk, zo in een maand tijds van de hollandse zomer naar een NZ-winter met sneeuw........ Wij waren een paar dagen in Duitsland, aan de Moezel, met Karin en haar gezin. Lekker warm was het daar.
    En ook daar was het wereldnieuws: Sneeuw in Wellington, dat was in tientallen jaren niet voorgekomen. Toen wisten wij nog niet dat het in Dunedin ook had gesneeuwd. Sneeuwt het daar wel iedere winter?
    Groetjes van ons - leuk om je belevenissen weer te lezen.

  • 21 Augustus 2011 - 19:52

    Carolien:

    Supervet die saxofooon!! En de rest klinkt ook nog stteds superleuk! Haha al dat eten, vol chill:) maar het klinkt ook echt gezellig dus daar ben ik blij om! Veel plezier marleentje xxxx

  • 22 Augustus 2011 - 21:14

    Caroline G:

    Hoi Marleen, leuk om je verslagen te lezen. Het ziet er allemaal wel winters uit, een gek idee voor ons op het moment. Je koek en zopie heb je zo te lezen goed geregeld.
    Ik hoop dat de saxofoonlessen goed gaan, lijkt me een leuk instrument om te leren spelen en het is een goede aanvulling op de Tensen-band.
    Heel veel groeten van ons allemaal en heel veel plezier in het Nieuw-Zeelandse.
    Caroline en de Nijzen

  • 27 Augustus 2011 - 10:07

    Anna:

    haha met zoveel lekkers kan ik het me heel goed voorstellen dat je als je terugkomt tonnetje rond zal zijn! maar natuurlijk wel meteen een hele goede kok(handig voor al onze high teas!)..
    chill dat je al meteen zoveel mensen leert kennen! hoe gaat het nu met je engels? kan je met alles meekomen? en hoe is je accentXD? straks ben je een echte steve irwin! wat een geweldige fotos trouwens echt leuk om een beetje mee te kunnen kijken, Nieuw Zeeland is zoo mooooi!!!
    Hoe gaat het met je lezen? nog tijd voor gehad;)
    xxxx

  • 27 Augustus 2011 - 13:18

    Elisah:

    Hee!
    Heel erg leuk om te lezen wat je allemaal beleeft. Sneeuwballengevechten en veel koken klinkt niet verkeerd!
    Fijn dat het steeds gezelliger is op school. Ga je ook in n schoolband met je sax?
    K hoop trouwens dat je gister een leuke verjaardag hebt gehad! Liefs!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

High school jaar NZ

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2012

20. - Laatste blog!

02 Juni 2012

-

06 Mei 2012

19.

30 Maart 2012

18.

16 Februari 2012

17.
Marleen

Hoi Iedereen! Zoals jullie waarschijnlijk al weten, ga ik komend jaar (2011-2012) een High School jaar volgen in Nieuw-Zeeland. In deze weblog zal ik proberen op een voor jullie boeiende manier mijn belevenissen down under te beschrijven. Ik hoop dat jullie het leuk vinden! Groetjes, Marleen

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 45742

Voorgaande reizen:

26 Juli 2011 - 24 Juli 2012

High school jaar NZ

Landen bezocht: